Вітаю Вас Гість | RSS

Четвер, 25.04.2024, 21:22

Пошук
Меню сайту
Категорії розділу
Контрольні питання [3]
Лабораторні роботи [32]
Будова і ОЕ автомобіля [14]
ПДР розробки уроків [1]
Виховні заходи [1]
Сценарії, розробки відкритих заходів, профорієнтація
ПДР ситуаційні картки [22]
Реклама
Головна » Статті » Автосправа » Контрольні питання

Методика проведення практичного екзамену водії


Практичні екзамени від кандидатів у водії проводяться на транспортному засобі тієї категорії, на яку видається посвідчення водія.
Автомобілі, призначені для приймання практичного екзамену, повинні бути обладнані додатковими педалями зчеплення (крім транспортних засобів з автоматичною трансмісією) і гальмування, дзеркалом заднього виду для екзаменатора.
При прийманні екзамену на автодромі або спеціальному майданчику кандидати у водії можуть користуватися автомобілями, не обладнаними додатковими педалями зчеплення і гальмування, дзеркалом заднього виду для екзаменатора.
Для визначення підготовленості кандидата у водії враховується виконання ним таких елементів:
1.    Підготовка до початку руху, увага по відношенню до інших транспортних засобів. Перед початком руху кандидат у водії повинен відрегулювати ремінь безпеки та положення сидіння так, щоб під час управління автомобілем почуватися зручно, не напружуватися при перемиканні передач і користуванні педалями зчеплення, гальмування та подачі пального. Перед початком руху кандидату у водії необхідно дати дорогу транспортним засобам та пішоходам, яким його маневр може створити перешкоду.
Під час виконання цього елемента інспектор контролює: підготовку до початку руху, увагу по відношенню до транспортних засобів та інших учасників руху.
2.    Своєчасність увімкнення попереджувальних сигналів. Перед початком руху кандидат у водії повинен, впевнившись у безпеці цього маневру, ввімкнути відповідний покажчик повороту.
Під час виконання цього елемента інспектор контролює: увімкнення та своєчасність подачі попереджувального сигналу.
3.    Початок руху. Кандидат у водії повинен рушити з місця, перемикати передачі плавно, а двигун не повинен заглохнути.
Під час виконання цього елемента інспектор контролює: плавність початку руху, розгін і перемикання передач.
4.    Користування дзеркалами заднього виду. Перед початком руху кандидат у водії повинен відрегулювати як внутрішнє дзеркало, так і зовнішні бокові дзеркала заднього виду. У відрегульоване внутрішнє дзеркало повинна повністю проглядатися обстановка через заднє скло, а в зовнішньому дзеркалі треба бачити край заднього крила автомобіля. Під час руху перед виконанням будь-якого маневру кандидат у водії повинен обов'язково переконатися за допомогою його дзеркал заднього виду у безпечності цього маневру для інших учасників руху.
Під час виконання цього елемента інспектор контролює: користування кандидатом у водії дзеркалами заднього виду.
5.    Розгін і перемикання передач з нижчих на вищі і з вищих на нижчі, рух по прямій. Кандидат у водії повинен почати рух у коридорі встановленої ширини, розігнатися, рухаючись по прямій і перемикаючи передачі з нижчої на вищу, зупинитися перед лінією "СТОП".
Під час виконання цього елемента інспектор контролює:
час виконання вправи, плавність перемикання передач і точність зупинки.

6.    Зупинка автомобіля на підйомі, а потім відновлення руху. Кандидату у водії необхідно зупинити автомобіль на підйомі з ухилом 16%. Після відновлення руху треба плавно рушити з місця, автомобіль може відкотитися назад не більше ніж на 20см, але двигун не повинен заглохнути.
Під час виконання цього елемента інспектор контролює: плавність зрушення з місця та величину відкочування.
7.    Розворот при обмеженій ширині проїзної частини і рух заднім ходом. Кандидат у водії повинен виїхати на ділянку дороги обмеженої ширини, розвернутися при одноразовому вмиканні передачі заднього ходу; зупинити автомобіль на проїзній частині, де є заїзд у двір із правого боку, увімкнути задню передачу і заїхати у двір без використання передньої передачі. Після зупинки автомобіль повинен стояти так, щоб його зовнішні контури не виходили на проїзну частину дороги.
Під час виконання цього елемента інспектор контролює: кількість вмикань задньої передачі та остаточне положення автомобіля у межах майданчика для зупинки.
8.    Гальмування і зупинка автомобіля при різних швидкостях, включаючи екстрену зупинку, якщо дозволяє дорожня обстановка й умови руху. Кандидат у водії повинен, рухаючись на різних швидкостях, загальмувати та зупинити автомобіль у місці, вказаному інспектором.
Під час виконання цього елемента інспектор контролює: плавність перемикання передач і положення автомобіля після зупинки.
9.    Вибір дистанції та інтервалів між транспортними засобами. Кандидат у водії повинен вибрати безпечний інтервал та дистанцію до транспортного засобу, який рухається попереду нього, так, щоб уникнути зіткнення в разі його несподіваного різкого гальмування.
Під час виконання цього елемента інспектор контролює: дистанцію та інтервал між транспортними засобами.
10.    Маневрування на дорозі, що має дві і більше смуги для руху в одному напрямку. Кандидат у водії повинен своєчасно вмикати попереджувальні сигнали, не порушуючи Правил дорожнього руху, перестроюватися з однієї смугу на іншу та правильно реагувати на сигнали, які подають інші водії.
Під час виконання цього елемента інспектор контролює: своєчасність вмикання попереджувальних сигналів та правильність перестроювання з однієї смуги на іншу.
11.    Правильність об'їзду транспортних засобів, що стоять, у тому числі маршрутних транспортних засобів, та інших перешкод. Кандидат у водії повинен, не створюючи перешкод іншим учасникам дорожнього руху, виконати маневр об'їзду маршрутних транспортних засобів, а в разі потреби дати дорогу пасажирам, які здійснюють посадку або висадку з трамвая, що стоїть посередині проїзної частини дороги.
Під час виконання цього елемента інспектор контролює: правильність об'їзду маршрутних транспортних засобів і надання дороги пасажирам у разі необхідності.
12.    Правильність перестроювання з однієї смуги руху на іншу. Кандидат у водії повинен своєчасно, подавши попереджувальний сигнал і впевнившись у безпечності цього маневру, перестроїтися з однієї смуги руху на іншу.
Під час виконання цього елемента інспектор контролює: своєчасність вмикання попереджувальних сигналів та правильність перестроювання з однієї смуги на іншу.
13.    Належна реакція на сигнали, що подаються іншими учасниками дорожнього руху. Кандидат у водії повинен правильно та вчасно реагувати на сигнали, що подаються іншими учасниками дорожнього руху.
Під час виконання цього елемента інспектор контролює: реакцію кандидата у водії на сигнали, що подаються іншими водіями та вибір правильного рішення.
14.    Оцінка дорожньої обстановки при під'їзді до регульованого перехрестя та подання, у разі необхідності, попереджувальних сигналів. Кандидат у водії повинен проїхати перехрестя, керуючись сигналами світлофора, жестами регулювальника, вимогами дорожніх знаків і розмітки, а у разі необхідності (поворот, розворот), — користуючись попереджувальними сигналами.
Під час виконання цього елемента інспектор контролює: оцінку кандидатом дорожньої обстановки при під'їзді до регульованого перехрестя та подання, у разі необхідності, попереджувальних сигналів.
15.    Правильність зупинки перед перехрестям. При заборонних сигналах світлофора або регулювальника потрібно зупинитися перед стоп-лінією, а у разі її відсутності — перед проїзною частиною, яку він перетинає. При цьому кандидат у водії не повинен створювати перешкод для пішоходів, якщо на перехресті є регульований пішохідний перехід.
Під час виконання цього елемента інспектор контролює: положення автомобіля після зупинки та надання переваги пішоходам.
16.    Додержання сигналів світлофора або регулювальника. Кандидат у водії повинен дотримуватися сигналів світлофора та регулювальника, враховуючи, що сигнали останнього мають перевагу перед сигналами світлофора, вимогами дорожніх знаків і розмітки.
Під час виконання цього елемента інспектор контролює: реакцію кандидата у водії на сигнали регулювальника, світлофора, а також рішення, яке прийняв кандидат у водії виходячи з цих сигналів.
17.    Плавність початку руху після зупинки. При сигналах світлофора або регулювальника, що дозволяють рух, зрушитись з місця необхідно плавно та лише після закінчення руху через перехрестя транспортних засобів і пішоходів, які почали рух при дозвільному сигналі.
Під час виконання цього елемента інспектор контролює: плавність початку руху.
18.    Оцінка дорожньої обстановки при наближенні до нерегульованого перехрестя, врахування вимог дорожніх знаків, розмітки, сигналів інших учасників руху. При наближенні до перехрестя кандидату у водії необхідно завчасно зайняти смугу для подальшого руху і, керуючись вимогами дорожніх знаків і розмітки, проїхати перехрестя.
Під час виконання цього елемента інспектор контролює:
реакцію кандидата у водії на вимоги дорожніх знаків, розмітки, сигналів світлофора і регулювальника.

19.    Додержання права проїзду транспортних засобів, що мають перевагу в русі. Керуючись пп. 16.10-16.14 Правил дорожнього руху та вимогами дорожніх знаків, кандидат у водії повинен визначити пріоритетність проїзду нерегульованого перехрестя.
Під час виконання цього елемента інспектор контролює: вибір правильного рішення при визначенні пріоритетності проїзду нерегульованого перехрестя.
20.    Швидкість при під'їзді до перехрестя та проїзді пішохідного переходу. Наближаючись до перехрестя, необхідно зменшити швидкість руху для збільшення часу оцінювання ситуації, а при наближенні до пішохідного переходу дати дорогу пішоходам. Слід бути дуже уважним перед пішохідним переходом, якщо перед ним знижує швидкість або вже зупинився транспортний засіб.
Під час виконання цього елемента інспектор контролює: швидкість при під'їзді до перехрестя та проїзді пішохідного переходу.
21.    Правильність виконання випередження та обгону. Перед початком обгону або випередження необхідно оцінити дорожню обстановку, вимоги дорожніх знаків, розмітки та дії інших учасників руху і завчасно подати попереджувальний сигнал, але так, щоб не ввести в оману інших учасників дорожнього руху. Траєкторії початку та кінця обгону повинні бути такими, щоб забезпечити безпеку виконання цього маневру.
Під час виконання цього елемента інспектор контролює: готовність кандидата у водії до початку обгону, виконання маневру та повернення на раніше займану смугу руху.
22.    Виконання зупинки транспортного засобу. Перед зупинкою потрібно оцінити ситуацію й увімкнути попереджувальний сигнал, потім плавно зменшити швидкість і зупинитися на узбіччі або біля краю проїзної частини у дозволеному для цього місці.
Під час виконання цього елемента інспектор контролює:
своєчасність вмикання попереджувальних сигналів та положення автомобіля після зупинки.
Екзамен вважається складеним, якщо не допущено помилок у виконанні елементів керування транспортним засобом і отримано позитивну оцінку щодо набуття кандидатом у водії практичних навичок водіння.
 
  
Категорія: Контрольні питання | Додав: mnvk (19.03.2011) | Автор: водій повинен
Переглядів: 3037 | Рейтинг: 5.0/1

онлайн игры