Вітаю Вас Гість | RSS

Вівторок, 23.04.2024, 13:43

Пошук
Меню сайту
Категорії розділу
Контрольні питання [3]
Лабораторні роботи [32]
Будова і ОЕ автомобіля [14]
ПДР розробки уроків [1]
Виховні заходи [1]
Сценарії, розробки відкритих заходів, профорієнтація
ПДР ситуаційні картки [22]
Реклама
Головна » Статті » Автосправа » Лабораторні роботи

Cкладання фільтра-відстійтка палива, фільтра тонкого очищення і фільтра, повітря.


Лабораторно-практичне заняття № 5

Тема: Розбирання, вивчення будови й роботи, складання фільтра-відстійтка палива, фільтра тонкого очищення і фільтра, повітря.

Мета заняття: Вивчити схему системи живлення двигуна; вивчити будову й принцип роботи фільтра-відстійника, фільтра тонкого очищення палива й фільтра повітря; одержати практичні навички розбирання фільтра-відстійника, фільтра тонкого очищення палива, фільтра повітря.

Матеріальне забезпечення: Фільтр-відстійник, фільтр тонкого очищення й фільтр повітря двигунів ЗІЛ-130 або ЗМЗ-53; схеми і плакати системи живлення автомобільних двигунів; необхідна література. Обладнання та інструменти; Гайкові ключі 12, 14,17 мм, викрутка, молоток, пристрій для обдуву стиснутим повітрям, плоскогубці, відро з гасом; ганчірка (технічна серветка). Вказівки до роботи: Розбирають і складають прилади на верстаку, користуючись при потребі лещатами. Затискувати деталі в лещатах слід обережно, щоб не зіпсувати їх поверхні. Якщо прилади працюють на етилованому бензині, то перед розбиранням їх промивають у гасі протягом 10-15 хв. Після закінчення роботи обов'язково помийте руки чистим гасом, а потім теплою водою з милом і губкою.

Порядок виконання роботи

Завдання І. Вивчити теоретичну частину

Користуючись схемами, плакатами і відповідною літературою, вивчіть:

а) загальну схему системи живлення;

б) будову й роботу фільтра-відстійника, фільтра тонкого очищення палива й фільтра повітря.


Система живлення бензинового двигуна (Мал.5.1) призначена для зберігання запасу палива в автомобілі, очищення палива і повітря, утворення пальної суміші, підведення її в циліндри двигуна і відведення із них відпрацьованих газів. Вона повинна забезпечувати високу надійність роботи двигуна в різних умовах його експлуатації, необхідну витрату палива, мінімальне забруднення навколишнього повітря відпрацьованими газами.

При роботі двигуна паливо (бензин) із бака палива 10 за допомогою насоса палива 22 подається через паливопроводи 7 і фільтри палива в карбюратор 3, де розпилюється і змішується в певних пропорціях з повітрям, яке поступає через фільтр повітря.

Утворена пальна суміш по впускному паливопроводі поступає в кожний циліндр двигуна при такті впуску. В циліндрі вона змішується з продуктами згоряння, що залишились після попереднього такту (випуску), і утворює робочу суміш, яка при такті стиску стискується. В кінці такту стиску вона запалюється від іскрового розряду запалювальної іскрової свічки і згоряє, збільшуючись в об'ємі, і здійснює корисну роботу при переміщенні поршня. Гази, які виконали роботу при такті робочий хід (відпрацьовані гази), при такті випуску виводяться через глушитель 18 в атмосферу.

Для захисту двигуна від надмірного підвищення частоти обертання колінчастого вала (особливо при роботі двигуна без навантаження) в системі живлення передбачений обмежувач частоти обертання колінчастого вала (для вантажних автомобілів).

В системі живлення бензинових двигунів можуть бути деякі конструктивні відмінності.

Прилади системи живлення двигуна з'єднуються між собою металевими трубопроводами, а також шлангами із оливо-бензостійкої гуми або пластмаси.

Для виведення з палива води і великих механічних домішок використовують фільтри-відстійники, а для очищення палива від дрібних механічних домішок - фільтри-відстійники тонкого очищення палива.


Фільтр-відстійник (Мал.5.2) складається з корпуса (кришки) 2, стакана відстійника 8 і фільтрувального елемента 6. Стакан відстійника 8 із стійкою 7 і фільтрувальним елементом 6 за допомогою болта 3 приєднаний до корпуса 2. Між корпусом і стаканом відстійника встановлюють паронітову прокладку 1. Усередині відстійника на стержні розміщується фільтрувальний елемент 6, який складається із 170 кільцевих алюмінієвих пластин 11 товщиною 0.11 -0.15 мм. Пластини зібрані на двох стійках 7 і затиснуті пружиною 15 між шайбою 16 і тарілкою 17.Одночасно пружина 15 притискує фільтрувальний елемент 6 до корпуса 2 фільтра-відстійника. Між тарілкою 17 і корпусом 2 поставлена прокладка 5. На пластинах 11 фільтрувального елемента є два ряди штампованих виступів 13 висотою по 0.05 мм, завдяки яким між пластинками утворюються зазори, що дорівнюють висоті виступів. Таким чином, фільтрувальний елемент затримує частини палива розміром більше 0.05 мм. Великі механічні домішки й вода, що можуть бути в паливі, збираються на дні відстійника і через отвір,

який закривається пробкою 9, періодично виводяться.

Фільтр-відстійник тонкого очищення палива очищає паливо від дрібних частин механічного походження. Такі фільтри в більшості двигунів розміщуються між насосом палива і карбюратором, і використовують на автомобілях ЗІЛ, ГАЗ і інших.

Основними деталями фільтра тонкого очищення палива (Мал.5.3) є кришка (корпус) 7 і стакан 1, які з'єднуються скобою 8 і гвинтовим зажимом 6. Всередині стакана встановлений фільтрувальний елемент 4 у вигляді стаканчика, виготовленого або з пористої кераміки (Мал.5.3,а), або з капронової (металевої) густої сіточки (Мал.5.3,б), яка намотується на металевий циліндрик.

Корпус 7 сітчастого фільтра вилитий з цинкового сплаву. Фільтрувальний елемент 4 розбірної конструкції включає: алюмінієвий каркаса 9 із проточеними в його стінках кільцевими канавками, в середині яких просвердлені отвори для проходження палива; латунну фільтрувальну сітку (1480 очок на 1 см2), яка намотана на каркас 9; пружину 10, яка притискує сітку до каркаса. Між корпусом фільтра, фільтрувальним елементом і стаканом відстійника розміщують (встановлюють) прокладку 2, яка виготовляється з оливобензостійкої гуми. Фільтрувальний елемент 4 до корпуса фільтра 7 підтискується пружиною 5, яка спирається в стакан відстійника.

Через вхідний отвір 3 паливо поступає в стакан відстійника, проходить через фільтрувальний елемент, залишаючи на зовнішній поверхні механічні домішки, поступає у середину фільтрувального елемента і по каналу 11 — до карбюратора.

Фільтр повітря, який встановлюють на карбюратор, призначений для очищення повітря, яке подається в карбюратор, від пилу. Застосування їх зменшує спрацювання деталей циліндро-поршневої групи двигуна приблизно у 2-3 рази в порівнянні із спрацюванням його при роботі карбюратора без очищення повітря. Крім того, фільтр повітря знижує рівень шуму, який виникає у впускному такті під час процесу впуску.

Найбільше поширення мають оливоінерційні двоступінчаті фільтри повітря (у двигунах автомобілів ЗІЛ-130, ГАЗ-53А, ГАЗ-24, "Волга" та інші).


Фільтр очищення повітря (Мал.5.4) складається з корпуса 16; фільтрувального елемента 6; ванночки для оливи 2; кришки 12; кришки-перехідника 11; оливовідбивача фільтрувального елемента 3; перехідника 1 для з'єднання з карбюратором; патрубка 12 для відведення очищеного повітря до компресора. Стяжний гвинт прикріплюється до перехідника. Фільтрувальний елемент разом із кришкою закріплюються на стяжному гвинті баранцевою гайкою 8.

В якості фільтрувального елемента використовують металеву сітку, яка в процесі роботи змочується оливою.

При роботі двигуна повітря, яке поступає в циліндр, проходить у кільцеву щілину 14, опускається вниз і, різко змінивши напрямок, поступає через фільтрувальний елемент і по центральній трубі в карбюратор.

При зміні напрямку руху повітря (на першому ступені) із нього виділяються важкі механічні домішки, які виловлюються оливою, що знаходиться у ванночці корпусу фільтра. Легкі механічні домішки затримуються фільтрувальним елементом. Краплини оливи, які захоплюються повітрям з ванни, переносяться на фільтрувальний елемент і змочують його. Олива поступово стікає назад у ванну і зносить пил, який осів на фільтрувальному елементі фільтра.

Завдання 2. Розібрати й скласти фільтр-відстійник

  • Викрутіть стяжний болт 3 (Мал.5.2) і відділіть від корпусу 2 металевий стакан відстійника 8 із прокладкою 1 і фільтрувальним елементом 6.
  • Вийміть фільтрувальний елемент 6 із стакана відстійника, ознайомтесь з будовою і прослідкуйте рух бензину через нього.
  • Прослідкуйте шлях руху бензину через фільтр-відстійник і знайдіть отвір для зливання відстою.
  • Складіть фільтр-відстійник у наступному порядку:

а) надіньте на стійку 7 корпуса 2 фільтра-відстійника послідовно фільтрувальний елемент 6, пружину 15;

б) встановіть їх в стакан відстійника (закріпленого у лещатах) і стягніть їх болтом із шайбою;

в) складений фільтр-відстійник поставте на раму, сумістіть отвори і закріпіть болтами з гайками й шайбами;

г) вставте у відповідні штуцери кінці трубок і затягніть ніпельні гайки.

Завдання 3. Розібрати й скласти фільтр тонкого очищення палива

  • Послабте гайку 6 затискача стакана (Мал.5.3) і відведіть скобу 8, яка кріпить стакан 1 відстійника, зніміть стакан разом із фільтрувальним елементом 4.
  • Вийміть із корпусу фільтра прокладку 2 стакана.
  • Вийміть фільтрувальний елемент 4 з пружиною 10 із стакана.
  • Вивчіть конструкцію корпуса 7 фільтра і знайдіть підвідній відвідні канали палива.
  • Розберіться в будові фільтрувального елемента і виясніть, як проходить відстій і фільтрація палива.
  • Складіть фільтр тонкого очищення у порядку, зворотному до розбирання. Знайдіть місце його встановлення й спосіб кріплення на двигуні.
  • Простежте шлях руху палива від бака палива до фільтра тонкого очищення палива.

Завдання 4. Розібрати фільтр повітря

  • Викрутіть гвинт із баранцем 9 (Мал.5.4,а) і зніміть перехідник 11.
  • Відкрутіть баранцеву гайку 8, зніміть ущільнювальну прокладку 10, вийміть із корпусу фільтрувальний елемент 6 і, при необхідності, промийте його у бензині.
  • Вийміть ущільнювальну прокладку 5 і відбивач 3.
  • Зніміть із перехідника 1 корпуса 16 фільтр і ущільнювальну прокладку 4.
  • Виясніть, до якого рівня необхідно заливати у корпус фільтра оливу.
  • Встановіть на перехідник 1 ущільнювальну прокладку 4, потім корпус фільтра, відбивач, ущільнювальну прокладку 5, фільтрувальний елемент.
  • Прослідкуйте за шляхом руху повітря через кільцеву щілину 14 у порожнину 17 через фільтрувальний елемент, а потім через перехідник 11 у карбюратор і виясніть, як проходить очищення повітря оливою.
  • Виясніть роль відбивача.
  • Закрутіть баранцеву гайку, встановіть на місце перехідник 11 і вкрутіть стяжний гвинт із баранцем 9.
  • Прослідкуйте за шляхом руху повітря, починаючи від перехідника 11 і закінчуючи перехідником

Завдання 5. Скласти опис фільтра-відстійника і заповнити таблицю

№ П/П Назва деталі Призначення Матеріал Кількість
         

Контрольні запитання

  1. Які прилади складають систему живлення автомобільного бензинового двигуна й призначення кожного з них?
  2. Яке призначення клапанів у кришці наливної головки бака палива?
  3. Яке призначення вертикальних перегородок бака палива?
  4. Яка будова й порядок розбирання фільтра-відстійника?
  5. Яка будова фільтра тонкого очищення палива?
  6. Яка послідовність розбирання фільтра очищення повітря?
  7. Як очищається повітря оливою?
  8. Для чого і в якій кількості заливається олива в корпус фільтра очищення повітря?
  
Категорія: Лабораторні роботи | Додав: redlines (24.03.2011) | Автор: очищення палива, металеву сітку
Переглядів: 9250 | Рейтинг: 2.3/3

онлайн игры