Рух автомобіля рекомендується починати після прогріву двигуна до температури 40-50°С і стійкої роботи двигуна, тобто без провалів по частоті обертання колінчастого валу.
Порядок дій перед початком руху показано цифрами на рис. 10.1.
Пам'ятайте! Перед запуском двигуна необхідно перевірити ввімкнення стоянкового гальма і положення важеля перемикання передач в нейтральному положенні.
Початок руху автомобіля з прогрітим двигуном на рівній дорозі від правого краю проїзної частини передбачає виконання таких операцій:
1. лівою ногою, натиснувши педаль до упору вниз, вимкнути зчеплення;
2. оглянути обстановку попереду, збоку (поворотом голови вліво) і позаду через дзеркала заднього виду (основне і бокове);
3. ввімкнути покажчик лівого повороту;
4. ввімкнути першу передачу;
5. вимкнути стоянкове гальмо;
6. перенести праву руку на кермо автомобіля;
7. плавно відпустити педаль зчеплення до моменту зменшення частоти обертання колінчастого валу. Утримуючи педаль у цьому положенні (2—3сек) педаллю подачі пального плавно збільшити частоту обертання колінчастого вала;
8. після початку руху автомобіля продовжити плавно відпускати педаль зчеплення, збільшуючи плавно правою ногою подачу пального, і зняти ліву ногу з педалі;
9. після закінчення маневру вимкнути покажчик повороту.
Початок руху від лівого краю проїзної частини відрізняється вмиканням покажчика правого повороту і огляду дороги поворотом голови вправо.
Пам'ятайте! Під час початку руху погляд повинен бути направлений вперед, а не на органи керування автомобілем.
Початок руху на підйомі в основному аналогічний початку руху на горизонтальній дорозі, проте деякі етапи мають свої особливості:
- після ввімкнення першої передачі, правою ногою треба збільшити подачу пального порівняно із початком руху на горизонтальній дорозі. Зусилля натиску на педаль подачі пального залежить від величини підйому;
- педаль зчеплення треба відпустити, не допускаючи "зчіплювання" дисків;
- повторно оцінити дорожню обстановку позаду і ліворуч від автомобіля;
- підняти важіль стоянкового гальма, натиснути кнопку фіксатора і збільшити подачу пального залежно від величини підйому;
- відпустити педаль зчеплення до відчуття, що автомобіль починає рух вперед;
- плавно відпускаючи важіль стоянкового гальма, збільшити подачу пального і плавно відпустити педаль зчеплення.
Починаючи рух на спуску після вимкнення зчеплення необхідно:
- ввімкнути другу передачу;
- правою ногою натиснути на педаль гальма;
- відпустити стоянкове гальмо;
- повторно оцінити дорожню обстановку позаду і ліворуч від автомобіля;
- відпустити педаль гальма і зчеплення.
Пам'ятайте! Починаючи рух на слизькій дорозі не слід допускати надмірного збільшення частоти обертання колінчастого валу двигуна, оскільки це може призвести до пробуксовування ведучих коліс і, як наслідок, до заносу.
Типові помилки:
- запуск двигуна без вимикання зчеплення;
- запуск двигуна без перевірки положення важеля перемикання передач в нейтральному положенні;
- запуск двигуна з ввімкненою передачею;
- запізнення з відпусканням ключа запалювання;
- неправильне тримання важеля перемикання передач;
- вмикання передачі крім першої;
- вмикання покажчика поворотів з відривом лівої руки від керма;
- початок руху без огляду дорожньої обстановки;
- початок руху без вмикання покажчика поворотів;
- не надання переваги в русі іншим учасникам дорожнього руху;
- концентрація уваги на органах керування;
- неповне вимикання стоянкового гальма;
- швидке відпускання педалі зчеплення (ривки автомобіля);
- недостатня подача пального (зупинка автомобіля);
- відкочування автомобіля назад під час початку руху на підйомі;
- запізнення з відпусканням стоянкового гальма на підйомі.