Вітаю Вас Гість | RSS

Вівторок, 19.03.2024, 08:22

Пошук
Меню сайту
Реклама

28.6. Буксирування автомобіля


Відповідно до Правил дорожнього руху, буксирування — це переміщення одним транспортним засобом іншого транспортного засобу, яке не належить до експлуатації транспортних составів, на жорсткому чи гнучкому зчепленні або способом часткового навантаження на платформу чи на спеціальне опорне пристосування. Найпоширенішим для буксирування легкових автомобілів із справною рульовою і гальмовою системами є застосування гнучкого зчеплення. За несправного рульового керування та гальмової системи застосовують часткове навантаження на платформу чи спеціальне опорне пристосування. Жорстке зчеплення застосовують для буксирування вантажних автомобілів або причепів.
Пам’ятайте! Буксирування повинно виконуватися механічним транспортним засобом без причепа і з технічно справними зчіпними пристроями як у буксированого транспортного засобу, так і у транспортного засобу, що буксирує. Дозволяється буксирування одного механічного транспортного засобу лише з одним причепом.
З'єднувальною ланкою між автомобілями під час буксирування на гнучкому зчепленні служить трос або канат і довжина якого, відповідно до Правил, повинна бути в межах 4-6 м. Застосування коротшої сполучної ланки не забезпечує гальмового шляху під час зупинки, а довша сполучна ланка провисає під час зміни швидкісних режимів, що зумовлює ривки і її розрив. Гнучке зчеплення через кожний метр позначається сигнальними щитками або прапорцями згідно з вимогами пункту 30.5 Правил. Позначення сполучної ланки є дуже важливим, особливо під час буксирування в населених пунктах. При проїзді перехресть буксирна зчіпка може провисати і лягати на проїзну частину, що не дасть змоги пішоходам своєчасно помітити її і, як наслідок, призвести до їх травмування.
Пам'ятайте! У разі буксирування механічного транспортного засобу на гнучкому зчепленні в буксированому транспортному засобі повинні діяти і бути справними робоча гальмова система і рульове керування, а на жорсткому зчепленні — рульове керування.
Перед початком буксирування водії механічних транспортних засобів повинні узгодити порядок подачі сигналів, зокрема для зупинки транспортних засобів. Застосовуються такі умовні сигнали: звуковий, піднятою вгору рукою, світлові покажчики повороту, короткотермінове вмикання дальнього світла фар. Для зупинки, як правило, водій автомобіля, що буксирується, подає звуковий сигнал. Під час буксирування водій буксированого автомобіля повинен дублювати всі попереджувальні світлові сигнали автомобіля, що буксирує.
Розпочинати рух під час буксирування на гнучкому зчепленні треба плавно, з попереднім натягуванням сполучної ланки, на малих обертах двигуна. Розгін на кожній із передач повинен бути повільним, а перемикання передач — швидким, щоб не допустити послаблення сполучної ланки, ривків і її розриву. Для покращення контролю дорожньої обстановки водій автомобіля, що рухається позаду, може змістити його вліво, але бути обережним, щоб уникнути зустрічного зіткнення. Під час буксирування постійне натягування сполучної ланки забезпечується пригальмовуванням буксированого автомобіля. Не можна допускати провисання сполучної ланки та її падіння на проїзну частину, оскільки в цьому випадку буксирований автомобіль може здійснити наїзд на неї переднім колесом, а при збільшенні швидкості руху автомобіля, що буксирує, може виникнути ривок, який небезпечний різкою зміною траєкторії буксированого автомобіля. Перед зупинкою транспортного состава, водієві транспортного засобу, що буксирує, необхідно заздалегідь кілька разів короткотерміново натиснути на гальмову педаль, щоб вмиканням стоп-сигналів попередити водія автомобіля, що рухається позаду. Під час руху водій транспортного засобу, що буксирує, повинен періодично дивитись у дзеркало заднього виду, контролюючи умови руху, а перед початком ділянки дороги на підйом, треба заздалегідь перейти на нижчу передачу, щоб уникнути перемикання передач на підйомі. Під час об'їзду перешкоди, водій автомобіля, що буксирує, повинен розпочинати маневрування для повернення на раніше займану смугу після того, як буксирований автомобіль проїде перешкоду.
Пам'ятайте! На поворотах буксирований автомобіль зміщується до центру повороту. Вибирайте таку траєкторію руху, щоб уникнути наїзду буксированого автомобіля на тротуар або виїзду на смугу зустрічного руху.
Відповідно до Правил, на автомобілі, що буксирує, в світлу пору доби повинно бути ввімкнене ближнє світло фар або протитуманні фари, а на буксированому — аварійна світлова сигналізація. У разі несправності або відсутності аварійної світлової сигналізації на задній частині автомобіля, що буксирується, повинен бути знак аварійної зупинки. Швидкість руху під час буксирування не повинна перевищувати 50 км/год.
Пам'ятайте! 1. Буксирування забороняється:
а)    на гнучкому зчепленні під час ожеледиці;
б)    мотоциклами без бокового причепа, а також таких мотоциклів, мопедів чи велосипедів;
в)    більше одного транспортного засобу або транспортним засобом з причепом.
2. Експлуатація составів транспортних засобів у складі автомобіля і причепа дозволяється лише за умови відповідності причепа тягачу та виконання вимог щодо їх експлуатації.
Забороняється тривале буксирування з непрацюючим чи несправним двигуном автомобіля, який має підсилювач рульового керування або гальм, оскільки це значно збільшує навантаження на ці механізми і не дозволяє забезпечити безпеку Руху.
Пам'ятайте! Під час буксирування автомобіля в буксированому автомобілі повинен бути вставлений в замок ключ запалювання для попередження замикання рульової колонки.



 Інформацію представлено виключно з метою ознайомлення.

Підручники з повним змістом можете придбати на сайті видавництва АРІЙ

Ілюстровані Правила дорожнього руху України: навч. посібн., 3-те вид., переробл. та доповн.

Вчимося керувати автомобілем : 33 уроки

 

 


онлайн игры