|
18. РозворотВодій має освоїти різні методи розвороту і уміти вибирати їх залежно від конкретної дорожньої обстановки. Слід зазначити, що розворот як маневр потребує від водія достатнього досвіду, тому на початку освоєння керування автомобілем у населеному пункті доцільно застосовувати розворот з правим поворотом (рис. 18.1). Для виконання розвороту на дорозі необхідно: 1. ввімкнути покажчик лівого повороту; 2. оцінити дорожню обстановку по заду транспортного засобу через внутрішнє і ліве бокове дзеркала заднього виду; 3. оцінити дорожню обстановку в "мертвій зоні" поворотом голови ліворуч (на час не більше к 1сек); 4. зайняти крайнє положення у напрямку руху на проїзній частині; 5. здійснити розворот, надаючи перевагу зустрічним транспортним засобам. Пам'ятайте! Водій, що виконує розворот поза перехрестям з відповідного крайнього положення на проїзній частині даного напрямку, повинен дати дорогу зустрічним транспортним засобам. При виконанні розвороту не з крайнього лівого положення на проїзній частині (якщо через габарити транспортного засобу його неможливо здійснити), водій повинен дати дорогу як зустрічним, так і попутним транспортним засобам (рис. 18.3). Правильна оцінка обстановки і здатність виконати розворот за один прийом є одним з показників підготовки водія. На рис. 18.4 показано схему розвороту в два прийоми з використанням заднього ходу. Для виконання розвороту в два прийоми необхідно: 1) зупинитись на відстані 30-40 см від правого краю проїзної частини; 2) ввімкнути покажчик лівого повороту і оцінити дорожню обстановку; 3) ввімкнути передачу заднього ходу і, розпочавши рух заднім ходом, максимально повертати кермо вліво; 4) не доїжджаючи приблизно 1 м до протилежного краю проїзної частини, почати повертати кермо вправо, щоб у момент під'їзду до краю проїзної частини колеса були повернуті якнайбільш праворуч; 5) ввімкнути покажчик правого повороту, першу передачу і розпочати рух вперед, повертаючи кермо вправо; 6) вирівняти автомобіль паралельно краю проїзної частини і вимкнути покажчик повороту. На дорозі обмеженої ширини (рис. 18.5) розворот виконують в три прийоми. Для його виконання необхідно: 1. вибрати місце і зупинитись на відстані 30-40 см від правого краю проїзної частини; 2. ввімкнути покажчик лівого повороту, оцінити дорожню обстановку; 3. ввімкнути першу передачу і після початку руху почати швидко обертати кермо вліво з перехватом рук на боковому лівому секторі керма; 4. не доїжджаючи 1 м до лівого краю проїзної частини, якнайшвидше почати обертання керма вправо, щоб у момент під'їзду до краю дороги колеса були повернуті якомога більш вправо; 5. увімкнути покажчик правого повороту і оцінити дорожню обстановку; 6. увімкнути передачу заднього ходу і після початку руху обертати кермо вправо до упору; 7. не доїжджаючи 1 м до протилежного краю проїзної частини, якнайшвидше по чати обертання керма у протилежний бік, щоб у момент під'їзду до краю дороги колеса були повернуті якомога більш вправо; 8. ввімкнути покажчик лівого повороту, оцінити дорожню обстановку; 9. ввімкнути першу передачу і після початку руху кермом вибрати не обхідну траєкторію руху; 10) виїхати на ліву смугу руху, вирівняти автомобіль паралельно до краю проїзної частини і вимкнути покажчик повороту. На зовсім вузьких дорогах доцільно застосовувати розворот з подвійним заднім ходом (рис. 18.6). Слід зазначити, що показана на рис. 18.7, б схема розвороту є більш небезпечною з погляду забезпечення безпеки дорожнього руху і застосовувати її доцільно лише при набутті достатнього досвіду керування автомобілем. За наявності на дорозі трамвайної колії (рис. 18.9) під час виконання розвороту водій повинен дати дорогу зустрічним транспортним засобам також трамваю попутного напрямку. За наявності на дорозі місця для розвороту його слід виконувати тільки там (рис. 18. 10). При цьому в місці, позначеному дорожнім знаком 5.26 "Місце для розвороту" (рис. 18.10, а) виїзд дозволяється як на першу, так і па другу смугу, а в місці, яке позначене знаком 5.27 "Зона для розвороту" так, як показано на рис 18.10,б. Як в населених пунктах, так і поза ними, за наявності дорожніх розв'язок розворот необхідно здійснювати там.(рис. 18. 12) а) на залізничних переїздах; б) на мостах, шляхопроводах, естакадах і під ними; в) у тунелях; г) за видимості дороги менше як 100м хоча б в одному напрямку; ґ) на пішохідних переходах і ближче як 10м від них з обох боків, крім випадку дозволеного розвороту на перехресті; д) на автомагістралях, а також на дорогах для автомобілів, за винятком перехресть і місць, позначених дорожніми знаками 5.26 чи 5.27. Типові помилки: *не ввімкнено покажчик повороту; *не користування дзеркалами заднього виду для оцінки ситуації; *вмикання покажчика повороту безпосередньо перед маневруванням; *"підрізання" транспортного засобу, який рухається по сусідній смузі; *неправильна оцінка довжини безпечного розриву в потоці транспортних засобів; *зупинка автомобіля перед розворотом під кутом до осьової лінії; *тривалий час знаходження автомобіля у конфліктній зоні; *не вимкнено покажчик повороту після завершення розвороту; *не перестроювання на праву смугу після виконання розвороту. Інформацію представлено виключно з метою ознайомлення. Підручники з повним змістом можете придбати на сайті видавництва АРІЙ Ілюстровані Правила дорожнього руху України: навч. посібн., 3-те вид., переробл. та доповн. Вчимося керувати автомобілем : 33 уроки
|