Вітаю Вас Гість | RSS

П`ятниця, 04.12.2020, 22:51

Пошук
Меню сайту
Реклама

21. Проїзд пішохідних переходів і зупинок маршрутних транспортних засобів


Згідно з статистичними даними за останні п'ять років в Україні майже 45% дорожньо-транспортних подій становлять наїзди на пішоходів. Майже половина таких подій скоюється з вини водіїв транспортних засобів.
Пам'ятайте! 1. Пішоходи — найчисельніша категорія учасників дорожнього руху, яка характеризується неорганізованістю.
2. Частина пішоходів не знає Правил дорожнього руху. До сить часто пішоходи, які знають Правила в недостатньо му обсязі свідомо порушують їх.
3. Пішохід, який переходить дорогу і несподівано побачив транспортний засіб, як правило, розгублюється і намагається повернути назад.
4. Люди похилого віку характеризуються малорухливістю, можуть мати поганий слух і зір та неадекватно реагувати на швидкісні можливості транспортних засобів.
5. Група пішоходів, що очікує переходу при інтенсивному транспортному потоці, є більш небезпечною, ніж поодинокий пішохід.
6. Якщо біля краю проїзної частини є діти, слід враховувати, що вони більш нетерплячі та необачливі.
7. Поле зору в дітей становить третину поля зору дорослих, тому і вони досить часто неправильно оцінюють напрямок і швидкість руху транспортного засобу.
8. Діти можуть перебігати проїзну частину безпосередньо перед автомобілем, при цьому біжать через дорогу, дивлячись тільки перед собою.
9. Користування пішоходами парасольками та наявність капюшонів обмежують оглядовість, а шум дощу перебиває шум транспортного засобу.
10.    Взимку пішоходи гірше чують шум транспортного засобу. Вони раптово можуть впасти на слизькій дорозі.
11. Поведінка пішоходів і велосипедистів у стані алкогольного сп'яніння не передбачувана, вони несподівано можуть змінити напрямок руху або впасти.
Пам'ятайте! У разі виникнення небезпеки для руху або перешкоди, яку водій об'єктивно спроможний виявити, він повинен негайно вжити заходів для зменшення швидкості аж до зупинки транспортного засобу або безпечного для інших учасників дорожнього руху об'їзду перешкоди.
Правилами дорожнього руху передбачено, що водій транспортного засобу, що наближається до нерегульованого пішохідного переходу, на якому перебувають пішоходи, повинен зменшити швидкість, а в разі потреби зупинитися, щоб дати дорогу пішоходам, для яких може бути створена перешкода чи небезпека. Нагадаємо, що до нерегульованих пішохідних переходів належать переходи, які позначені дорожніми знаками 5.35.1, 5.35.2 "Пішохідний перехід", дорожньою розміткою типу "зебра", та продовження меж тротуарів на перехрестях. Порядок їх проїзду викладено в попередньому розділі.
Якщо перед нерегульованим пішохідним переходом зменшує швидкість або зупинився транспортний засіб, водії інших транспортних засобів, що рухаються по сусідніх смугах, повинні зменшити швидкість, а в разі потреби зупинитися, і можуть продовжити (відновити) рух лише переконавшись, що на пішохідному переході немає пішоходів, для яких може бути створена перешкода чи небезпека (рис.21.1).

Пам'ятайте! Забороняється здійснювати об'їзд пішохода, який знаходиться на переході, а також збільшувати швидкість руху з метою "проскочити" перед пішоходом, який почав перехід.
Хоча на регульованих пішохідних переходах порядок руху транспортних засобів і пішоходів особливих проблем не створює, слід звернути увагу на зміни сигналів світлофора чи регулювальника, що дозволяють рух транспортним засобам після заборонних сигналів, а саме: на регульованих пішохідних переходах і перехрестях при сигналі світлофора чи регулювальника, що дозволяє рух транспортним засобам, водій повинен дати дорогу пішоходам, які закінчують перехід проїзної частини відповідного напрямку руху і для яких може бути створена перешкода чи небезпека.

Це стосується, в першу чергу, водіїв транспортних засобів, які знаходяться на правій смузі руху в умовах обмеженої оглядовості й розпочинають рух перед переходом, а також тих, для кого вмикається дозвільний сигнал світлофора в момент наближення до переходу (рис. 21.2).
 Пам'ятайте! Якщо пішоходи не встигли закінчити перехід проїзної частини і вимушено перебувають на острівці безпеки або лінії, що розділяє транспортні потоки протилежних напрямків, водії повинні дотримуватися безпечного інтервалу.

Сліпі пішоходи, які подають сигнал переходу проїзної частини витягнутою вперед білою тростиною, мають пріоритетне право на рух у будь-якому місці дороги, в тому числі й поза переходом (рис. 21.3). Водії транспортних засобів повинні пропустити їх, а за можливості й організувати їм перехід через дорогу.
Для безпечного переходу проїзної частини організованими групами дітей водії повинні зупинитися перед пішохідним переходом на вимогу членів шкільного патруля, загону юних інспекторів руху, відповідним чином екіпірованих, або осіб, що супроводжують групи дітей.
Водій транспортного засобу повинен зупинитися, щоб дати дорогу пішоходам, які йдуть з боку відчинених дверей до (або від) трамвая, що стоїть на зупинці, якщо посадка чи висадка проводиться з проїзної частини або посадкового майданчика, розміщеного на ній. Слід зауважити, що перевага пішоходів настає лише тоді, коли на позначеній трамвайній зупинці зупинився трамвай (рис. 21.5). Ця перевага діє по всій довжині посадкового майданчика, а в разі його відсутності — по довжині трамвайного составу і триває доти, доки пішоходи йдуть до трамвая або від нього.

Пам’ятайте! Продовжувати рух через трамвайну зупинку водіям нерейкових транспортних засобів дозволяється лише тоді, коли пішоходи залишать проїзну частину і зачиняться двері трамвая.
Типові аварійні ситуації під час проїзду автобусних і тролейбусних зупинок зумовлюються тим, що маршрутні транспортні засоби, з одного боку, є об’єктами притягання для потенційних пасажирів, а з другого — об'єктами, які обмежують оглядовість водіям інших транспортних засобів і пішоходів. Наїзди на пішоходів у зоні зупинок маршрутних транспортних засобів найчастіше трапляються на дорогах з однією смугою для руху в кожному напрямку, оскільки вузькість проїзної частини "провокує" пішоходів на необдумане її перебігання. Наїзд на пішохода можливий як позаду маршрутного транспортного засобу (рис. 21.6. а), так і перед ним (рис. 21.6,б).
 
Під час об'їзду маршрутних транспортних засобів водій повинен стежити за переднім і заднім звисом і в разі появи ноги пішохода вжити заходів до зниження швидкості руху аж до повної зупинки (рис. 21.7).
 
Пам'ятайте! Під'їжджаючи до зупинки маршрутних транспортних засобів, необхідно зменшити швидкість руху, збільшити боковий інтервал до транспортних засобів, що зупинились там, і бути готовим до гальмування при появі пішохода.
З метою забезпечення безпеки дорожнього руху оптимальними варіантами проїзду зупинок є випередження чи обгін маршрутних транспортних засобів до їх зупинки на зупинці або після того, як вони розпочнуть рух від зупинки.
Особливу уважність слід проявляти під час проїзду поряд з транспортним засобом із розпізнавальним знаком "Діти", що зупинився з увімкненою аварійною сигналізацією. Водій повинен зменшити швидкість, а в разі потреби — зупинитися, щоб уникнути наїзду на дітей.



 Інформацію представлено виключно з метою ознайомлення.

Підручники з повним змістом можете придбати на сайті видавництва АРІЙ

Ілюстровані Правила дорожнього руху України: навч. посібн., 3-те вид., переробл. та доповн.

Вчимося керувати автомобілем : 33 уроки

 

 


онлайн игры