|
19. Рух на поворотахНа будь-якому заокругленні дороги на автомобіль діє відцентрова сила у напрямку, протилежному до центру повороту (рис. 4.2). До того моменту, поки сила зчеплення коліс з дорогою перевищує відцентрову силу на повороті, автомобіль підпорядковується керуючим діям водія. Звичайно, на етапі освоєння початкових навичок керування, коли ви керуєте автомобілем з невеликою швидкістю, можна пропустити освоєння цього матеріалу, однак з набуттям деякого досвіду вам слід обов'язково повернутися до нього. Запам'ятайте основні правила безпечного проходження повороту: 1. Під час наближення до повороту необхідно уважно стежити за дорожніми знаками, які позначають його і визначають швидкісний режим руху на даній ділянці дороги; Пам’ятайте! Відповідно до правил дорожнього руху попереджувальні знаки 1.1 "Небезпечний поворот праворуч", 1.2 "Небезпечний поворот ліворуч"', 1.3.1, 1.3.2 "Декілька поворотів" установлюються поза населеними пунктами на відстані 150-300 м, у населених пунктах — на відстані 50-100 м до початку небезпечної ділянки. У разі потреби знаки встановлюються і на іншій відстані, яка зазначається на табличці 7.1.1. Зона дії знаку 3.29 «Обмеження максимальної швидкості» — від місця встановлення до найближчого перехрестя за ним, а в населених пунктах, де немає перехресть, — до кінця населеного пункту. Дія знака не переривається в місцях виїзду з прилеглих до дороги територій і в місцях перехрещення (прилягання) з польовими, лісовими та іншими дорогами без покриття, перед якими не" встановлено знаки пріоритету. 2. швидкість руху автомобіля до безпечної для даного заокруглення необхідно знижувати плавно заздалегідь до входу в поворот; 3. додатково знижувати швидкість при малих радіусах повороту, за відсутності віражів, на слизькому або з вибоїнами покритті, обмеженому огляді повороту, підвищеному центрі ваги автомобіля (за рахунок розміщення вантажу); 4. додатково знижувати дію бокової сили на повороті за рахунок штучного збільшення радіуса повороту; 5. не застосовувати при проходженні повороту гальмування, перемикання передач, різкої подачі пального (для автомобілів з заднім приводом); 6. не рухатись з вимкненим зчепленням; Пам'ятайте! При заокругленні дороги покажчик повороту не вмикається щоб уникнути його неправильного сприйняття іншими учасниками дорожнього руху. Оптимальна схема виконання плавного лівого повороту (рис. 19.1) передбачає: 1. до входження в поворот знизити швидкість руху гальмуванням або переходом на нижчу передачу і направити автомобіль до зовнішнього краю проїзної частини; 2. оглянути зону повороту, плавно збільшити подачу пального і ввійти в криву повороту до початку повороту керма; 3. плавно повернути кермо вліво і описати поворот, не зменшуючи подачі пального, щоб не втратити контролю за керуванням, зберегти зчеплення з проїзною частиною і компенсувати дію відцентрової сили; 4. плавно повернути кермо вправо до прямого положення у напрямку руху до правого краю проїзної частини і різко почати збільшення подачі пального; 5. плавно повертають кермо вправо, не зменшуючи подачі пального; 6. переходять на прямолінійний рух Плавний правий поворот (рис. 19.2) виконується за аналогічною схемою з тією лише різницею, що на початку повороту автомобіль зміщується до лівого краю смуги руху. Послідовність виконання правого крутого повороту (рис. 19.3) складається з таких етапів: 1) до початку кривої (положення /) спрямувати автомобіль до лівого краю смуги руху і знизити швидкість до необхідної для безпечного проходження повороту даної кривизни гальмуванням, перейти на нижчу передачу; 2) плавно збільшити подачу пального і ввійти в криву повороту до початку повороту керма; 3) продовжувати плавно повертати кермо вліво і описати поворот, не зменшуючи подачі пального, щоб не втратити контролю над керуванням, зберегти зчеплення з проїзною частиною і компенсувати дію відцентрової сили таким чином, щоб у положенні 4 максимально наблизитись до правого краю смуги руху; 4) різко розпочати збільшення подачі пального, продовжуючи плавно повертати кермо і зміститись до зовнішнього краю смуги руху; 5) на виході з повороту плавно повернути кермо вправо, не зменшуючи подачу пального до середнього положення у смузі руху; 6) перейти на прямолінійний рух. Лівий крутий поворот (рис. 19. 4) виконується аналогічно до правого з тією різницею, що на початку повороту автомобіль максимально спрямовується вправо на ділянках 1 і 2 та, вписуючись в поворот, зміщується до лівої частини смуги руху на ділянці 4. 1. до входження в поворот (положення 1) спрямувати автомобіль до лівої частини смуги руху і знизити швидкість до необхідної для безпечного проходження повороту даної кривизни гальмуванням, за необхідності перейти на нижчу передачу; 2. плавно збільшити подачу пального і спрямувати автомобіль до правого краю смуги руху; 3. поступово повертаючи кермо вліво спрямовують автомобіль до зовнішнього краю смуги руху, не зменшуючи подачу пального; 4. плавно повертаючи кермо вліво виконують поворот вліво, не зменшую чи подачу пального вздовж внутрішнього краю смуги руху; 5. різко збільшуючи подачу пального, спрямовують автомобіль на вихід з повороту; 6. на виході з повороту плавно по вертають кермо вправо, не зменшуючи подачу пального до середнього положення у смузі руху; 7.переходять на прямолінійний рух. Пам'ятайте! Здійснюючи зміщення у межах смуги, необхідно забезпечувати безпечний інтервал як до попутних, так і до зустрічних транспортних засобів. Інформацію представлено виключно з метою ознайомлення. Підручники з повним змістом можете придбати на сайті видавництва АРІЙ Ілюстровані Правила дорожнього руху України: навч. посібн., 3-те вид., переробл. та доповн. Вчимося керувати автомобілем : 33 уроки
|