Вітаю Вас Гість | RSS

Субота, 24.10.2020, 00:00

Пошук
Меню сайту
Реклама

19. Рух на поворотах


На будь-якому заокругленні дороги на автомобіль діє відцентрова сила у напрямку, протилежному до центру повороту (рис. 4.2). До того моменту, поки сила зчеплення коліс з дорогою перевищує відцентрову силу на повороті, автомобіль підпорядковується керуючим діям водія.
Звичайно, на етапі освоєння початкових навичок керування, коли ви керуєте автомобілем з невеликою швидкістю, можна пропустити освоєння цього матеріалу, однак з набуттям деякого досвіду вам слід обов'язково повернутися до нього.
Запам'ятайте основні правила безпечного проходження повороту:
1.  Під час наближення до повороту необхідно уважно стежити за дорожніми знаками, які позначають його і визначають швидкісний режим руху на даній ділянці дороги;
Пам’ятайте! Відповідно до правил дорожнього руху попереджувальні знаки 1.1 "Небезпечний поворот праворуч", 1.2 "Небезпечний поворот ліворуч"', 1.3.1, 1.3.2 "Декілька поворотів" установлюються поза населеними пунктами на відстані 150-300 м, у населених пунктах — на відстані 50-100 м до початку небезпечної ділянки. У разі потреби знаки встановлюються і на іншій відстані, яка зазначається на табличці 7.1.1.
Зона дії знаку 3.29 «Обмеження максимальної швидкості» — від місця встановлення до найближчого перехрестя за ним, а в населених пунктах, де немає перехресть, — до кінця населеного пункту. Дія знака не переривається в місцях виїзду з прилеглих до дороги територій і в місцях перехрещення (прилягання) з польовими, лісовими та іншими дорогами без покриття, перед якими не" встановлено знаки пріоритету.
2. швидкість руху автомобіля до безпечної для даного заокруглення необхідно знижувати плавно заздалегідь до входу в поворот;
3. додатково знижувати швидкість при малих радіусах повороту, за відсутності віражів, на слизькому або з вибоїнами покритті, обмеженому огляді повороту, підвищеному центрі ваги автомобіля (за рахунок розміщення вантажу);
4. додатково знижувати дію бокової сили на повороті за рахунок штучного збільшення радіуса повороту;
5. не застосовувати при проходженні повороту гальмування, перемикання передач, різкої подачі пального (для автомобілів з заднім приводом);
6. не рухатись з вимкненим зчепленням;

7. під час проходження повороту підтримувати сталу швидкість. Плавне збільшення швидкості дозволяється застосовувати при виході з повороту.
Пам'ятайте! При заокругленні дороги покажчик повороту не вмикається щоб уникнути його неправильного сприйняття іншими учасниками дорожнього руху.
Оптимальна схема виконання плавного лівого повороту (рис. 19.1) передбачає:
1. до входження в поворот знизити швидкість руху гальмуванням або переходом на нижчу передачу і направити автомобіль до зовнішнього краю проїзної частини;
2. оглянути зону повороту, плавно збільшити подачу пального і ввійти в криву повороту до початку повороту керма;
3. плавно повернути кермо вліво і описати поворот, не зменшуючи подачі пального, щоб не втратити контролю за керуванням, зберегти зчеплення з проїзною частиною і компенсувати дію відцентрової сили;
4. плавно повернути кермо вправо до прямого положення у напрямку руху до правого краю проїзної частини і різко почати збільшення подачі пального;
5. плавно повертають кермо вправо, не зменшуючи подачі пального;
6. переходять на прямолінійний рух
Плавний правий поворот (рис. 19.2) виконується за аналогічною схемою з тією лише різницею, що на початку повороту автомобіль зміщується до лівого краю смуги руху.
Послідовність виконання правого крутого повороту (рис. 19.3) складається з таких етапів:
1)    до початку кривої (положення /) спрямувати автомобіль до лівого краю смуги руху і знизити швидкість до необхідної    для    безпечного проходження повороту даної кривизни гальмуванням, перейти на нижчу передачу;
2)    плавно збільшити подачу пального і ввійти в криву повороту до початку повороту керма;
3)    продовжувати плавно повертати кермо вліво і описати поворот, не зменшуючи подачі пального, щоб не втратити контролю над керуванням, зберегти зчеплення з проїзною частиною і компенсувати дію відцентрової сили таким чином, щоб у положенні 4 максимально наблизитись до правого краю смуги руху;
4)    різко розпочати збільшення подачі пального, продовжуючи плавно повертати кермо і зміститись до зовнішнього краю смуги руху;
5)    на виході з повороту плавно повернути кермо вправо, не зменшуючи подачу пального до середнього положення у смузі руху;
6)    перейти на прямолінійний рух. Лівий крутий поворот (рис. 19. 4)
виконується аналогічно до правого з тією різницею, що на початку повороту автомобіль максимально спрямовується вправо на ділянках 1 і 2 та, вписуючись в поворот, зміщується до лівої частини смуги руху на ділянці 4.

Послідовність виконання декількох поворотів (рис. 19.5), які розташовані один за одним (вони позначаються дорожніми знаками 1.3.1 і 1.3.2 "Декілька поворотів") включає:
1. до входження в поворот (положення 1) спрямувати автомобіль до лівої частини смуги руху і знизити швидкість до необхідної для безпечного проходження повороту даної кривизни гальмуванням, за необхідності перейти на нижчу передачу;
2. плавно збільшити подачу пального і спрямувати автомобіль до правого краю смуги руху;
3. поступово повертаючи кермо вліво спрямовують автомобіль до зовнішнього краю смуги руху, не зменшуючи подачу пального;
4. плавно повертаючи кермо вліво виконують поворот вліво, не зменшую чи подачу пального вздовж внутрішнього краю смуги руху;
5. різко збільшуючи подачу пального, спрямовують автомобіль на вихід з повороту;
6. на виході з повороту плавно по вертають кермо вправо, не зменшуючи подачу пального до середнього положення у смузі руху;
7.переходять на прямолінійний рух.
 Пам'ятайте! Здійснюючи зміщення у межах смуги, необхідно забезпечувати безпечний інтервал як до попутних, так і до зустрічних транспортних засобів.



 Інформацію представлено виключно з метою ознайомлення.

Підручники з повним змістом можете придбати на сайті видавництва АРІЙ

Ілюстровані Правила дорожнього руху України: навч. посібн., 3-те вид., переробл. та доповн.

Вчимося керувати автомобілем : 33 уроки

 

 


онлайн игры