Вітаю Вас Гість | RSS

П`ятниця, 26.04.2024, 19:13

Пошук
Меню сайту
Реклама

28.5. Рух на мостах, транспортних розв'язках, у тунелях


Під час проїзду через міст і шляхопровід у водія з'являється ілюзорне враження звуження проїзної частини, що зумовлюється наявністю високих бордюрів або огороджень і відсутністю узбіч.
Наближаючись до моста, водій повинен заздалегідь знизити швидкість руху, оцінити ширину проїзної частини, вибрати оптимальний режим руху, необхідну дистанцію і змістити свій транспортний засіб якомога правіше до краю. Слід також врахувати можливі нерівності та наявність вибоїн у місцях стику мосту з покриттям дороги. Перед в'їздом на міст водій повинен звернути увагу на дорожні знаки, які вказують його вантажопідйомність (рис. 28.5.1, а) та визначають черговість проїзду (рис. 28.5.1, б). Для визначення порядку проїзду застосовуються дорожні знаки 2.5 і 2.6.
 
 У разі відсутності знаків, які регламентують порядок проїзду мостів, необхідно дати дорогу транспортному засобові, який вже виїхав на міст. Для безпеки дорожнього руху потрібно так вибрати швидкісний режим, щоб уникнути зустрічного роз'їзду на мостах з однією смугою для руху в кожному напрямку.
Водій повинен пам'ятати, що із зниженням температури повітря проїзна частина мостів може бути обледенілою внаслідок охолодження прогонних споруд, а також підвищеної вологості повітря від випаровування з водної поверхні. У теплу пору року в таких місцях підвищується вірогідність туману, особливо вранці.
Проїжджаючи під мостами, транспортними розв'язками, водій повинен враховувати ілюзорне сприйняття ширини дороги: високо розташовані прогонні споруди створюють враження звуження і навпаки.
У місцях перехрещення транспортних потоків, а також транспортних потоків з пішохідними постійно виникають конфліктні ситуації, які передують дорожньо-транспортним пригодам (рис. 28.5.2).
 
Умовні позначення:
Типи конфліктних точок:

1 перехрещення транспортних потоків;
2 злиття транспортних потоків;
3 розгалуження транспортних потоків;
4 перехрещення пішохідних і транспортних потоків при виїзді останніх з перехрестя;
5 перехрещення пішохідних і транспортних потоків при в'їзді останніх на перехрестя;
6 перехрещення пішохідних і транспортних потоків при повороті останніх праворуч;
7 перехрещення пішохідних і транспортних потоків при повороті останніх ліворуч.
Для зведення до мінімуму можливостей виникнення ДТП у таких місцях призначені дорожні розв'язки на різних рівнях. Транспортні потоки за цих умов мають лише точки злиття та розгалуження (рис. 28.5. 3).

 Перед під'їздом до розв'язки автомобільних доріг на різних рівнях встановлюються інформаційно-вказівні знаки 5.51, 5.52 для орієнтування водіїв про напрямки подальшого руху. Типові небезпечні ситуації на транспортних розв'язках з інтенсивним рухом виникають через намагання водіїв виправити помилку у виборі напрямку руху шляхом негайного повернення на транспортну розв'язку. В такому випадку потрібно проїхати до наступної розв'язки, здійснити розворот і, повернувшись до попередньої розв'язки, продовжити рух у необхідному напрямку. Під час з'їзду на транспортну розв'язку необхідно завчасно ввімкнути покажчик правого повороту, оцінити дорожню обстановку позаду автомобіля, щоб при зниженні швидкості руху уникнути наїзду транспортного засобу, що рухається позаду. Якщо перед транспортною розв'язкою попереду рухається транспортний засіб, що збирається з'їжджати на неї, доцільно перестроїтися на смугу руху лівіше. Особливу увагу слід приділити з'їздам на транспортну розв'язку в населених пунктах. З'їжджати на транспортну розв'язку можна з правої смуги як на праву, так і на ліву смугу з'їзду. На рис. 28.5.4 показано небезпечну ситуацію внаслідок обмеженої оглядовості для водія легкового автомобіля і можливості наїзду на пішоходів, які мають перевагу в русі перед транспортними засобами, бо вони рухаються по продовженні тротуару.

 
Неправильний вибір швидкісного режиму під час проїзду заокруглення транспортної розв'язки може спричинити перекидання автомобіля або бокове зіткнення (рис. 28.5.5).
Особливу увагу вибору дистанції слід приділити в місцях з'їзду з транспортної розв'язки, оскільки водій транспортного засобу, що рухається попереду, може застосувати різке гальмування, щоб дати дорогу іншим транспортним засобам. Водії транспортних засобів, що рухаються позаду, основну увагу зосереджують на транспортних засобах, що рухаються ліворуч, і можуть несвоєчасно зреагувати на зупинений автомобіль.
Безпека з'їзду з транспортної розв'язки передбачає правильне визначення необхідного розриву в транспортному потоці та влиття в нього без створення перешкод для інших транспортних засобів.
Пам'ятайте! Якщо в місці з'їзду з дороги є смуга гальмування, водій, який має намір повернути на іншу дорогу, повинен своєчасно перестроїтися на цю смугу і знижувати швидкість тільки на ній.
Якщо в місці в'їзду на дорогу є смуга розгону, водій має рухатися по ній і вливатися в транспортний потік, даючи дорогу транспортним засобам, що рухаються по цій дорозі.
Режим руху в тунелях визначається дорожніми знаками, розміткою, наявністю розділювальної смуги та освітленістю.
Відповідно до Державного стандарту, знак 1.9 "Тунель" встановлюється перед тунелями, в яких відсутнє штучне освітлення, або на під'їздах до них звужена проїзна частина, а також перед тунелями, в'їзні портали яких через рельєф місцевості видно з відстані менше 150 м. Якщо при в'їзді в тунель не видно його протилежного кінця, знак 1.9 встановлюється з табличкою 7.2.1, яка позначає довжину небезпечної ділянки. В'їжджаючи в тунель, водій відповідно до Правил повинен увімкнути ближнє світло фар незалежно від пори доби і наявності в тунелі освітлення. Під час в'їзду в тунель і руху в ньому потрібно враховувати такий фактор, як адаптація зору, особливо вдень. Хоча тривалість адаптації зору і невелика, водієві треба знизити швидкість руху, вибрати доцільну дистанцію щоб уникнути зіткнення з транспортним засобом, що рухається попереду, а отже, й ланцюгової аварії.
Пам'ятайте! Забороняється обгін, розворот, зупинка і стоянка транспортних засобів у тунелях, на естакадах, мостах, шляхопроводах і під ними.



 Інформацію представлено виключно з метою ознайомлення.

Підручники з повним змістом можете придбати на сайті видавництва АРІЙ

Ілюстровані Правила дорожнього руху України: навч. посібн., 3-те вид., переробл. та доповн.

Вчимося керувати автомобілем : 33 уроки

 

 


онлайн игры