Вітаю Вас Гість | RSS

Вівторок, 19.03.2024, 09:07

Пошук
Меню сайту
Реклама

17. Заїзд на стоянку і виїзд з неї


Перш ніж прийняти рішення про зупинку автомобіля, водій повинен визначитись, чи дозволяється вона відповідно до Правил дорожнього руху.
Пам'ятайте! Забороняється вмикання аварійної сигналізації для виправдання стоянки в забороненому місці.
Для заїзду на стоянку необхідні достатня техніка маневрування автомобілем і добре розвинене відчуття його розмірів. Під час зупинки автомобіля для стоянки слід уникати притискання його до бордюру (рис. 17.1,6). Для забезпечення повороту коліс під час виїзду після стоянки зазор має становити 10 — ЗО см. На початковій стадії освоєння керування автомобілем доцільно застосовувати саме такий спосіб зупинки.
 
На спусках і підйомах, де спосіб поставлення не регламентується засобами регулювання руху, транспортні засоби необхідно ставити під кутом до краю проїзної частини так, щоб не створювати перешкод іншим учасникам дорожнього руху і виключити можливість для самовільного руху цих засобів.
На таких ділянках допускається ставити транспортний засіб уздовж краю проїзної частини, повернувши керовані колеса таким чином, щоб виключалась можливість самовільного руху транспортного засобу. За наявності біля краю проїзної частини бордюрного каменя, на підйомі колеса повертають вліво, а на спуску — вправо (рис. 17.2).
Організація дорожнього руху передбачає стоянку транспортних засобів вздовж краю проїзної частини під кутом 45 або 135° і під кутом 90°.
Зупинка транспортного засобу для стоянки вздовж краю проїзної частини може виконуватись переднім або заднім ходом.
За відсутності транспортних засобів біля краю проїзної частини зупинка автомобіля для стоянки виконується відповідно до вимог, які викладені в розділі 11. Зупиняючись за транспортним засобом, що вже стоїть (рис. 17.3), слід забезпечити дистанцію, яка дасть змогу розпочати рух без використання заднього ходу. її величина залежить від величини максимального кута повороту передніх коліс вашого автомобіля.

Зупинка переднім ходом за наявності достатньої відстані між транспортними засобами, що вже стоять, як правило, не є значною проблемою для водія. Слід зазначити, що зупинку для стоянки вздовж тротуару переднім ходом доцільно виконувати, якщо відстань між транспортними засобами, що стоять, більше як дві довжини вашого автомобіля. Порядок її виконання показано на рис. 17.4.

Для виконання заїзду на стоянку необхідно:
- завчасно ввімкнути покажчик правого повороту;
- перед зупинкою в положенні А два-три рази короткотерміново натиснути на педаль гальма для інформування водіїв, що рухаються позаду, про намір зупинитися;
- зупинитись у положенні А і ввімкнути першу передачу;
- розпочати рух з максимальним поворотом керма вправо, контролюючи проходження правої задньої частини автомобіля;
- не доїжджаючи 20-30 см до краю проїзної части (положення Б), швидко почати повертати кермо вліво;
- вирівняти автомобіль у положенні В.
Якщо в процесі маневрування до переднього автомобіля залишилось дуже мало місця (не достатньо для початку руху), то слід ввімкнути задню передачу і від'їхати назад, контролюючи обстановку позаду та залишити достатню дистанцію для виїзду задньому транспортному засобу.
Якщо відстань між автомобілями, що стоять, дорівнює близько двом довжинам вашого автомобіля, то зупинку для стоянки можна здійснити тільки заднім ходом (рис. 17.5).
 
Для виконання заїзду на стоянку заднім ходом необхідно:
1. зупинитись на рівні переднього автомобіля, що стоїть, з дотриманням вимог зупинки, що описано вище (рис. 17.5, а);
2. у положенні А ввімкнути задню передачу і, рухаючись на мінімальній швидкості, повертати кермо вправо до моменту, поки уявна лінія, яка проходить по лівому борту автомобіля, не перетнеться з переднім правим кутом автомобіля, що стоїть позаду (положення Б). При цьому необхідно постійно контролювати дорожню обстановку позаду, оскільки під час такого руху ліва передня частина вашого автомобіля зміщується у бік проїзної частини і може бути створена небезпека транспортним засобам, що рухаються позаду (рис. 17.5, б);
3. продовжити рух вирівнюючи кермо в положення прямо, і як тільки права передня частина вашого автомобіля порівняється з задньою частиною переднього автомобіля (положення В) розпочати поворот керма вліво. Слід пам'ятати, що для забезпечення безпеки дорожнього руху на відрізку БВ необхідно постійно переключати увагу "вперед-назад-вперед";
4. починаючи з положення В до положення Г (паралельно краю проїзної частини) увага має бути направлена на задній автомобіль та край тротуару. Якщо в положенні Г відстань до заднього автомобіля залишилася мінімальною, необхідно повернути кермо у положення прямо і проїхати вперед, щоб дати змогу водію заднього автомобіля виїхати з місця стоянки.
Заїзд на стоянку під кутом 45° здійснюється переднім ходом і, як правило, труднощів не становить (рис. 17.6), оскільки виконується відповідно до правил зупинки. Слід звернути увагу на необхідність    контролю    за проходженням правого заднього крила вашого автомобіля та дотриманням бокового інтервалу, тобто після зупинки і ви, і водій чи пасажир сусіднього автомобіля повинні мати змогу безпечно відкрити двері.

Після закінчення заїзду передні колеса можна не повертати, оскільки виїзд з такої стоянки доведеться виконувати заднім ходом. Майстерність виконання такого заїзду визначається тим, чи зупините ви свій автомобіль паралельно тим, які вже перебувають на стоянці.
На стоянку під кутом 135° заїзд дозволяється лише заднім ходом.
Пам'ятайте! Відповідно до п. 15.5. Правил дорожнього руху ставити транспортні засоби під кутом до краю проїзної частини дозволяється в місцях, де це не буде перешкоджати руху інших транспортних засобів.
Біля тротуарів або інших місць із пішохідним рухом ставити транспортні засоби під кутом дозволяється лише передньою частиною, а на підйомах — тільки задньою частиною.
Техніка виконання такого заїзду на стоянку аналогічна заїзду заднім ходом на стоянку вздовж тротуару і його схема показана на рис. 17.5, а, б, в.
Заїзд на стоянку під кутом 90° до проїзної частини дозволяється виконувати як переднім, так і заднім ходом.

Основною вимогою для заїзду на стоянку під кутом 90° переднім ходом є правильний вибір бокового інтервалу з транспортними засобами, що стоять, і точки початку повороту. Боковий інтервал доцільно обирати, виходячи з поняття "крайнє положення", однак, якщо відстань між транспортними засобами, що перебувають на стоянці, не перевищує ширину вашого автомобіля на 1м, то боковий інтервал доведеться збільшити до одного метра. Завчасний або запізнілий початок повороту керма (рис. 17.7, а, б) призводять до зіткнення з автомобілями, що перебувають на стоянці.
Для безпечного виїзду (рис. 17.8, в), слід утримуючи кермо в положенні прямо, від'їхати назад гак, щоб передні колеса, зрівнялись з краєм транспортних засобів, що
Слід зазначити, що заїзд на стоянку переднім ходом незважаючи на його видиму простоту, має ряд недоліків: за час стоянки поряд можуть зупинитись транспортні засоби, які серйозно перешкоджатимуть виїзду зі стоянки (рис. 17.8,а,б).

Для безпечного виїзду (рис 17.8в), слід утримувати кермо в положенні прямо, від’їхати назад так, щоб передні колеса зрівнялись з краєм транспортних засобів, що стоять поруч, і вже потім розпочати поворот керма вправо або вліво залежно від напрямку подальшого руху.
Заїзд на стоянку заднім ходом на перший погляд складніший, ніж заїзд переднім ходом, однак така складність компенсується простотою подальшого виїзду. Схема заїзду на стоянку, яка розташована праворуч, заднім ходом показана на рис. 17.9.

 Для виконання заїзду на стоянку заднім ходом необхідно:
1 з виконанням вимог зупинки зміститись ліворуч і зупинитись у положенні А (рис. 17.9,а);
2 оцінити дорожню обстановку позаду, ввімкнути задню передачу і покажчик правого повороту;
3 розвернутись на сидінні упівоберта назад вправо, голову повернути назад, лівою рукою взяти кермо в положення цифри "12" і плавно почати рух;
4 проїхавши до положення Б (його можна визначити як уявну пряму, що з'єднує голову, правий задній край заднього скла і середню стійку дальнього автомобіля, що стоїть на стоянці, або на перших порах можна приймати як відстань до заїзду на стоянку в 1,5м), почати повертати кермо вправо. При цьому необхідно постійно контролювати дорожню обстановку позаду, оскільки під час такого руху ліва передня частина вашого автомобіля зміщується у бік проїзної частини і може бути створена небезпека транспортним засобам, що рухаються позаду, а також проходження обох задніх країв вашого автомобіля. Для контролю проходження лівого заднього крила доцільно використовувати ліве зовнішнє дзеркало заднього виду;
5 коригувати траєкторію руху кермом таким чином, щоб в момент, коли ваш автомобіль буде знаходитись під кутом 45°, його права середня стійка була навпроти ближнього заїзду на стоянку;
6 як тільки автомобіль почне займати паралельне положення (рис. 17.9 положення В), повернути кермо в положення прямо;
7 продовжуючи рух прямо, контролювати місце зупинки автомобіля (положення Г).

Заїзд на стоянку, яка розташована ліворуч по ходу руху (рис.17.10), принципово не відрізняється від заїзду на праву, однак має низку особливостей:
1) розвертатись на сидінні необхідно упівоберта назад вліво, голову повернути назад, правою рукою взяти кермо в положення цифри "12" і плавно розпочати рух;
2)    необхідно враховувати зміщення вбік правої передньої частини вашого автомобіля;
3)    постійно контролювати на явність транспортних засобів з обох боків.
4) при наближенні задньої частини вашого автомобіля до транспортних засобів, що перебувають на стоянці, необхідно швидко розвернутись на сидінні упівоберта назад вправо, голову повернути назад і оцінити проходження правого заднього крила.
Якщо дозволяє місце на проїзній частині, для полегшення заїзду на стоянку, його можна виконувати збільшуючи боковий інтервал (рис. 17.11, а) або з двократним маневруванням (рис. 17.11, б).
 
 У разі виїзду з стоянки переднім ходом слід пам'ятати, що траєкторія руху задніх коліс під час повороту зміщується в бік повороту відносно траєкторії передніх коліс. Для попередження наїзду на транспортний засіб, що перебуває на стоянці, слід розпочинати рух прямо і тільки після проходження половини вашого автомобіля відносно транспортних засобів, що стоять, можна розпочинати поворот керма у бік запланованого виїзду (рис. 17.12, б).
 
 Правилами дорожнього руху в окремих випадках дозволяється стоянка на тротуарах легкових автомобілів та мотоциклів, які можуть бути поставлені на краю тротуарів, де для руху пішоходів лишається щонайменше 2 м. Для попередження ушкодження підвіски та піддону картера вашого автомобіля заїзд на тротуар для стоянки має свої особливості (рис. 17.13).
 
Для попередження пошкодження гуми коліс об бордюрний камінь, слід під'їжджати до нього під кутом і частково повертати кермо автомобіля. У зазвичай кут між горизонтальною віссю переднього колеса і бордюрним каменем має становити 30-45°. Рухаючись на мінімальній швидкості накатом, під'їжджають до бордюр і впираються у нього правим переднім колесом, після чого вмикають першу передачу і, натискаючи на педаль подачі пального почергово виїжджають на тротуар всіма колесами автомобіля. З'їжджати з тротуару також слід під кутом, утримуючи автомобіль під час з'їзду з бордюру натисканням на педаль гальма.
Типові помилки:
*неправильно вибрано вихідне положення;
*неправильно вибрано момент керування кермом;
*заїзд на стоянку під кутом;
*після зупинки не можна відкрити двері автомобіля;
*не ввімкнено покажчик повороту;
*неправильне визначено положення керма прямо.



 Інформацію представлено виключно з метою ознайомлення.

Підручники з повним змістом можете придбати на сайті видавництва АРІЙ

Ілюстровані Правила дорожнього руху України: навч. посібн., 3-те вид., переробл. та доповн.

Вчимося керувати автомобілем : 33 уроки

 

 


онлайн игры