- Технічне обслуговування й ремонт автомобілів виконують у призначених для
цього місцях (на постах). На робочих місцях мають забезпечуватися безпечні умови
для проведення робіт; обладнання, інструмент та прилади мають відповідати
характеру виконуваної роботи й унеможливлювати травматизм.
- У разі примусового переміщання автомобілів з поста на пост потокової лінії
передбачають світлову або звукову сигналізацію. Після сигналу про початок
пересування конвеєра робітники повинні покинути робочі місця, вийти з оглядової
ями й відійти від конвеєра . Для екстренного зупинення конвеєра на кожному
посту є кнопки «Стоп».
- Електричне обладнання діагностичного стенда з біговими барабанами (пульт
керування, апаратні шафи, блоки барабанів тощо) має бути надійно заземлене.
- Наприкінці зміни слід вимкнути рубильник стенда, закрити крани паливних
баків, перекрити вентиль подачі стисненого повітря.
- Під час роботи під перекинутою кабіною автомобіля положення обмежувача
треба зафіксувати защіпкою, в разі опускання кабіни
— надійно закрити запірний механізм і правильно встановити запобіжний крюк у
пазу опорної балки.
- Пуск двигуна треба здійснювати стартером, як виняток — пусковою рукояткою.
Аби уникнути травмування кисті, рукоятку слід брати так, щоб всі пальці
правої руки розташовувалися по один бік ручки. Повертати колінчастий вал треба
тільки знизу вгору, довкола — забороняється.
- Пускати газовий двигун, якщо є витікання газу, не допускається.
- Регулювальні роботи з двигуном, що працює, слід виконувати на спеціальному
посту з місцевою вентиляцією для видаляння відпрацьованих газів -
Забороняється підтягувати деталі газобалонного обладнання автомобіля й
виконувати інший ремонт, якщо у вузлах і трубопроводах є газ під тиском.
- У приміщеннях для ТО й ремонту автомобілів забороняється залишати
порожню тару з паливом та мастильними матеріалами. Розлите паливо або оливу
слід негайно прибрати, використовуючи пісок
чи тирсу. Після завершення роботи всі використані ганчірки слід скласти у
спеціальну тару.
- Технічне обслуговування й ремонт приладів системи живлення, знятих з
автомобіля, виконують у цеху (на дільниці). Біля ванни для миття деталей системи
живлення, біля верстаків для розбирання-складання, перевірки й регулювання
приладів, а також біля токарного верстата мають бути вентиляційні
відсмоктування.
- Роботи, пов'язані із зачищанням деталей перед паянням та лудінням,
виконують на робочих місцях, обладнаних місцевою вентиляцією. Паливні баки й
тару з-під пальних сумішей перед ремонтом треба промити гарячою водою, пропарити
гострою парою, промити каустичною содою та просушити гарячим повітрям. Перед
паянням і заварюванням слід відкрити пробки.
- Займання треба гасити за допомогою вогнегасників, піском або струменем
розпиленої води. Балони з газом слід поливати холодною водою, щоб запобігти
підвищенню тиску в них.
- Роботи з акумуляторними батареями треба виконувати в ізольованих
приміщеннях із дотриманням вимог безпеки, викладених нижче.
- Усі особи, які причетні до роботи з акумуляторними батареями, повинні
пройти спеціальний інструктаж з техніки безпеки.
- У разі потрапляння електроліту або кислоти на шкіру необхідно негайно
змити їх водою, 10 %-м розчином соди чи нашатирного спирту.
- Закінчивши роботу з акумуляторами, перед уживанням їжі треба
прополоскати рот і старанно вимити руки гарячою водою з милом. Заходити в
їдальню в спецодязі забороняється. Щоденно вранці, після завершення роботи та
ввечері необхідно чистити зуби.
- На робочих місцях мають бути аптечки з йодом, ватою, марлею та 10 %-м
розчинами соди й нашатирного спирту.
-Питну воду слід зберігати у шафі в закритій місткості.
- У робочих приміщеннях забороняється палити, а також зберігати продукти
харчування.
- Після закінчення кожної зміни треба робити вологе прибирання підлог,
столів, верстаків та інструментів.
- При акумуляторному цеху мають бути обладнані роздягальня та вмивальня з
шафами для зберігання домашнього одягу й окремо — спецодягу.
- Забороняється транспортувати акумуляторні батареї вручну (незалежно від
кількості їх).
- В акумуляторних та зарядних приміщеннях мають бути вікна, що відчиняються.
- Підлога робочого приміщення (акумуляторного цеху), де ремонтуються
акумулятори, має бути цегляною або бетонною, неслизькою й без вибоїн.
- Покриття стелажів, стін і підлоги має бути кислототривким, а поверхня стін,
крім того, — гладенькою по висоті не менше ніж 1,75 м.
- Поверхня робочих столів, на яких розбирають і складають акумуляторні
батареї, має бути рівною, без щілин і тріщин, а покриття — стійким проти
сірчаної кислоти.
- Свинцевий порошок, глет і сурик для акумуляторних майстерень треба
доставляти в металевій, герметично закритій тарі й зберігати в окремому
приміщенні.
- Непридатні пластини, свинець та його відходи треба зберігати в окремому
ящику, що закривається.
- В акумуляторному цеху обов'язково має бути водопровід, щоб у разі
потрапляння кислоти на шкіру робітника її можна було б змити.
-Електропроводка в акумуляторній майстерні має бути герметичною й
виконуватися в металевих трубах, покритих асфальтовим лаком. Освітлення
акумуляторного цеху й зарядного приміщення, а також зарядна установка мають бути
вибухобезпечного виконання. В зарядному приміщенні не можна встановлювати
генератори й відкриті електродвигуни. Воно має бути обладнане припливно-витяжною
вентиляцією для видаляння шкідливих газів, що виділяються
під час заряджання акумуляторів. У приміщенні категорично забороняється
палити й користуватися відкритим вогнем, оскільки водень,
який виділяється під час заряджання акумуляторів, сполучаючися з киснем
повітря, утворює гримучий газ, що легко вибухає.
- Тріщини в мастиці акумуляторних баків треба згладжувати металевим
предметом. Не допускається розплавляти мастику на діючій
батареї полум'ям паяльної лампи, оскільки гази, що містяться в
акумуляторі, можуть вибухнути.
- Електроліт слід приготовляти вливанням тонкої струминки
кислоти в дистильовану воду. Не можна вливати воду в сірчану кислоту,
оскільки розчинення кислоти у воді супроводжується розбризкуванням, що може
спричинити тяжкі опіки. Забороняється приготовляти
електроліт у скляній нетермостійкій посудині, оскільки вона може луснути
від теплоти, яка виділяється в процесі розчинення сірчаної кислоти.
Зберігати кислоту й електроліт допускається тільки в спеціально відведеному
приміщенні, підлога та стіни якого мають кислототривке покриття.
- У приміщенні для заряджання акумуляторних батарей не можна виконувати інші
роботи (розбирання, складання, ремонт). Температура в цьому приміщенні має бути
не нижчою ніж +10 °С
- У зарядному приміщенні мають бути вмивальники, бочки з 10 %-м розчином
питної соди, а також протипожежні засоби (вогнегасники, вода, пісок, лопати
тощо).
- Одночасне заряджання понад десяти акумуляторних батарей має відбуватися в
ізольованих приміщеннях зі стелажами.
- Одночасне заряджання менше ніж десяти акумуляторних батарей можна
виконувати в приміщеннях ремонтних цехів, але акумуляторні батареї обов'язково
треба встановлювати у витяжній шафі.
Будова шаф має внеможливлювати просочування водню в приміщення.
- Під час заряджання акумуляторних батарей не можна користуватися
навантажувальною вилкою.
- З'єднувати акумуляторні батареї, що заряджаються, треба за допомогою
освинцьованих затискачів, які щільно прилягають і виключають можливість
іскріння. Забороняється з'єднувати акумуляторні батареї дротом .
Зварювальні, бляшано-кузовні, фарбувальні роботи слід виконувати в окремих
ізольованих приміщеннях, обладнаних припливно-витяжною вентиляцією.
- Демонтаж і монтаж шин автомобілів слід здійснювати на спеціально відведених
місцях (постах). Перед демонтажем шини потрібно випустити повітря з камери. Під
час накачування необхідно стежити за показами манометра, не допускаючи
підвищення тиску повітря в шині понад установлену норму.
- Миття автомобілів, агрегатів і деталей здійснюють на мийній дільниці,
підлога якої має вологостійке покриття та уклон для стікання рідини. Дільницю
обладнують припливно-витяжною вентиляцією, а мийні ванни — витяжними зонтами.
Перед приготуванням і використанням мийних розчинів слід надягти гумові фартух,
чоботи, рукавички, а також захисні окуляри.