Вітаю Вас Гість | RSS

Четвер, 02.05.2024, 05:14

Пошук
Меню сайту
Категорії розділу
Контрольні питання [3]
Лабораторні роботи [32]
Будова і ОЕ автомобіля [14]
ПДР розробки уроків [1]
Виховні заходи [1]
Сценарії, розробки відкритих заходів, профорієнтація
ПДР ситуаційні картки [22]
Реклама
Головна » Статті » Автосправа » Будова і ОЕ автомобіля

1.1. Класифікація й технічна характеристика автомобілів


 Автомобіль — це транспортна безрейкова машина на колісному або напівгусеничному ходу, що приводиться в рух власним двигуном і призначається для перевезень вантажів, людей та виконання спеціальних завдань. Автомобілі, а також причіпні засоби становлять рухомий склад автомобільного транспорту. Автомобільний рухомий склад за призначенням поділяють на:
 - вантажний;
- пасажирський
- спеціальний.
До вантажного автомобільного рухомого складу належать:
 - вантажні автомобілі;
- автомобілі-тягачі;
 - причепи;
- напівпричепи.
Вантажні автомобілі за характером використання бувають:
♦ загального призначення, кузови яких мають форму бортової платформи;
♦ спеціалізовані, кузови яких пристосовані для перевезення тільки певних вантажів (самоскиди — для перевезення сипких і в'язких вантажів, цистерни — для транспортування рідких вантажів, рефрижератори — для перевезення швидкопсувних вантажів).
За конструктивною схемою розрізняють:
♦ одиночні вантажні автомобілі;
♦ автопоїзди (тягач із причепом, напівпричепом). За вантажопідйомністю вантажні автомобілі поділяються на такі класи:
 ♦ особливо малої вантажопідйомності (до 0,5 т);
♦ малої (0,5...2 т); ♦ середньої (2...5 т);
♦ великої (5..Л5 т); ♦ особливо великої (понад 15 т — позадорожній автомобіль).
За повною масою вантажні автомобілі поділяють на сім класів:
1) до 1,2 т; 2) 1,3...3; 3) 3...5; 4) 5...8; 5) 8...16; 6) 16...40; 7) понад 40 т.
До пасажирського автомобільного рухомого складу належать:
♦ легкові автомобілі, що призначаються для перевезення пасажирів (від 2 до 8, ураховуючи водія) та багажу;
♦ автобуси, які призначаються для перевезення 9 і більше чоловік (ураховуючи водія). Залежно від робочого об'єму циліндра двигуна (л) розрізняють п'ять класів легкових автомобілів:
 ♦ особливо малий (1,2 л);
 ♦ малий (1,3...1,8 л);
 ♦ середній (1,9...3,5 л);
 ♦ великий (понад 3,5 л);
♦ найвищий (не регламентується).
Автобуси за призначенням поділяють на:
 ♦ міжміські;
 ♦ міські;
 ♦ місцевого сполучення.
 Окрему групу становлять туристичні автобуси. За довжиною автобуси поділяють на такі класи:
 ♦ особливо малі (до 5 м);
 ♦ малі (6...7,5 м);
♦ середні (8...9,5 м);
 ♦ великі (10,5...12 м);
♦ особливо великі (16,5 м та більше).
До спеціального автомобільного рухомого складу належать автомобілі, причепи й напівпричепи для нетранспортних робіт, відповідно обладнані (санітарні, пожежні, сміттєзбиральні, автокрани, автомобілі-автовишки тощо).
Автомобілі всіх типів за пристосованістю до роботи в різних дорожніх умовах поділяють на дві групи:
 ♦ автомобілі нормальної (звичайної) прохідності, що призначаються для руху по вдосконалених дорогах (мають один ведучий міст);
♦ автомобілі підвищеної прохідності, які призначаються дляроботи у важких дорожніх умовах або навіть в умовах бездоріжжя(в них усі мости й колеса ведучі).
 Щоб розрізняти автомобілі за вказаною ознакою, використовують так звану «колісну формулу». Це умовна характеристика ходової частини автомобіля, в якій перша цифра відповідає загальній кількості коліс, а друга — кількості ведучих коліс: 4 х 2, 6 х 4 (автомобілі нормальної прохідності); 4x4, 6x6 (автомобілі підвищеної прохідності). Кожний автомобільний завод випускає основну (базову) модель автомобіля та її модифікації, що відрізняються від базової деякими показниками й конструкцією. В інструкції, яка додається до автомобіля заводом-виготовлювачем, наводяться дані його технічної характеристики, куди входять такі основні показники: колісна формула; номінальна вантажопідйомність у тоннах (кілограмах) або кількість місць; повна маса в тоннах (кілограмах); габаритні розміри в метрах (міліметрах); тип двигуна та його модель; найбільша швидкість із повним навантаженням (км/год); контрольна витрата палива (л/100 км).
Таблиця 1.1 Технічна характеристика деяких базових автомобілів Показник. Модель автомобіля
 
 Крім зазначених показників, у технічній характеристиці (табл. 1.1) наводять основні дані двигуна та його систем, характеристики трансмісії, коліс і підвісок, систем керування, електрообладнання, кабіни, кузова, додаткового обладнання, заправні об'єми, а також дані для регулювань і контролю.
      
    Категорія: Будова і ОЕ автомобіля | Додав: mnvk (12.01.2012) W
    Переглядів: 14895 | Рейтинг: 2.4/10

    онлайн игры