Вітаю Вас Гість | RSS

П`ятниця, 03.05.2024, 09:28

Пошук
Меню сайту
Категорії розділу
Контрольні питання [3]
Лабораторні роботи [32]
Будова і ОЕ автомобіля [14]
ПДР розробки уроків [1]
Виховні заходи [1]
Сценарії, розробки відкритих заходів, профорієнтація
ПДР ситуаційні картки [22]
Реклама
Головна » Статті » Автосправа » Лабораторні роботи

Cкладання трансмісійного гальмового механізму (ручне гальмо)


Лабораторно-практичне заняття № 31

Тема: Часткове розбирання, вивчення будови й роботи, складання трансмісійного гальмового механізму (ручне гальмо).

Мета заняття: Одержати практичні навички розбирання, складання трансмісійного гальмового механізму; вивчити будову й принцип дії трансмісійного гальмового механізму.

Матеріальне забезпечення: Автомобіль ЗІЛ-130 або ГАЗ-53А; коробка передач у зборі з трансмісійним гальмовим механізмом; схеми і плакати трансмісійних гальмових механізмів різних марок автомобіля; необхідна література.

Обладнання та інструменти: Знімач для встановлення пружин барабана; ключі гайкові; молоток; оправка; ганчірка; слюсарний верстат. Вказівки до роботи: Ручне трансмісійне гальмо розбирають і складають безпосередньо на шасі автомобіля, за винятком диска, який розбирають і складають на верстаку.

Порядок виконання роботи.

Завдання 1. Вивчити теоретичну частину

Користуючись схемами, плакатами і відповідною літературою, вивчіть будову, місце розміщення й принцип дії трансмісійного гальмового механізму автомобіля ЗІЛ-130.


Стоянкова гальмова система призначена для утримання зупиненого автомобіля на місці, щоб не допустити його самочинного рушання (наприклад, на схилі). При русі нею можна користуватись лише в аварійних випадках. Користуватись стоянковим гальмом при звичайній їзді не дозволяється, так як воно значно збільшує навантаження на механізм трансмісії, а при довготривалому гальмуванні гальмо нагрівається й може вийти з ладу. Конструктивне виконання стоянкової гальмової системи на автомобілі залежить від розташування гальмових механізмів та їх приводу. На більшості вантажних автомобілів стоянкове гальмо розміщується у вузлах трансмісії, тому воно називається трансмісійним.

На автомобілях ЗІЛ-130 випуску до 1984 р. застосовано гальмовий механізм барабанного типу, що діє на трансмісію і має механічний привод.

Стоянкове гальмо барабанно-колодкового типу (Мал.31.1) встановлюється на задній стінці коробки передач. Чавунний гальмовий барабан 2 закріплений на задньому кінці веденого вала коробки зміни передач. Усередині барабана розміщені дві колодки 6 і 13 із метало азбестовими накладками 1 і сухарями 15. Вісь колодок 7 закріплена в кронштейні, який служить одночасно кришкою 17 підшипника веденого вала й корпусом редуктора спідометра. Колодки постійно стягуються двома пружинами 5 і 14 і розводяться кулаком 16. Від бокового зміщення колодки утримуються шайбами 12, які встановлені на втулках, затиснутих регулювальними болтами 11. Вал кулака встановлений в опорному кронштейні. На валі розвідного кулака встановлені регулювальний важіль, що має форму сектора з отворами для регулювання, до одного із яких приєднана тяга 19 із нарізною вилкою. Важіль 18 тягою 19 з'єднаний з важелем 24. Ручний важіль 29 обладнано стопорною зачіпкою, яка переміщуючись по сектору 25, керується від рукоятки ЗО, що дозволяє закріпити важіль у загальмованому стані.

В розгальмованому стані колодки 1 стяжними пружинами 5 і 14 притискуються до осі 7 і до розвідного кулака 16. При гальмуванні водій важелем 29, який закріплений на пластині 24 із зубчастим сектором 25, через тягу 19 повертає важіль 18. Внаслідок цього розвідний кулак 16 притискує колодки 1 до гальмового барабана 2. Зазор між колодками й барабаном регулюють тягою 19 і регулювальним важелем 18. Крім того, гальмо можна регулювати перестановкою пальця 22 тяги в отворах важеля 18 вала кулака. Взаємне положення барабана 2 і фланця 10 веденого вала коробки зміни передач фіксується двома гвинтами 9.


Завдання 2. Провести часткове розбирання деталей гальмового механізму

  • Від'єднайте привод гальмового механізму, вийнявши палець 22. з отвору вилки 19 тяги.
  • Відкрутіть гайки 9 кріплення барабана 2 на веденому валі коробки зміни передач.
  • Зніміть за допомогою знімача 3 (Мал.31.2) гальмовий барабан 2 із веденого вала 4 коробки зміни передач.
  • Зніміть стяжні пружини 5 і 14 (Мал.31.1) з гальмових колодок 1 за допомогою кліщів (Мал.31.3,а) або металевого стержня (Мал.31.3,6).
  • Ознайомтесь з конструкцією гальмового барабана, призначенням, кріпленням і конструкцією фланця 10 (Мал.31.1) карданної передачі.
  • Вийміть чеку з паза 7 кріплення колодок за допомогою оправки й молотка і зніміть пласкі шайби 11 з осі колодок.
  • Викрутіть два болти кріплення гальмових колодок до кронштейна 4 і опорного гальмового диска 7.
  • Вийміть болти з двома дистанційними (розпірними) втулками і двома пласкими шайбами і виясніть їх призначення.
  • Зніміть гальмові колодки і вивчіть їх конструкцію.
  • Виясніть призначення, місце встановлення й з'єднання вала розвідного кулака 16 із важелем 29 приводу гальма.
  • Виясніть призначення защіпки 27 і положення її на секторі 25 при включеному й виключеному гальмі.
  • Встановіть важіль 29 у різні положення, прослідкуйте за положенням розвідного кулака 16. Завдання 3. Скласти деталі гальмового механізму

Складіть гальмовий механізм у послідовності, зворотній розбирання і, не встановлюючи на місце гальмовий барабан, прослідкуйте за зміною положення гальмових колодок при встановленні важеля 29 у різних положеннях по сектору 25, вияснивши при цьому роль гальмового барабана.

Встановіть на місце гальмовий барабан, і затягніть гайкою 8 осі веденого вала коробки зміни передач.

Завдання 4. Складіть опис механізму включення стоянкового гальма і заповніть таблицю

№ п/п|Назва деталі|Призначення|Матеріал|Кількість|

|
||
|            |

Контрольні запитання

Яке призначення трансмісійного гальмового механізму?

Назвіть типи трансмісійних гальмових механізмів сучасних автомобілів.

Яка будова й принцип дії гальмового механізму автомобіля ЗІЛ-130?

Чим різняться механізми включення стоянкового гальма автомобілів ЗЇЛ-130 і ГАЗ-53 А?

Чим відрізняється стоянкове гальмо автомобілів ЗІЛ-1 ЗО і МАЗ-5335?

Який порядок розбирання стоянкового гальма автомобіля ЗІЛ-130?

Категорія: Лабораторні роботи | Додав: mnvk (22.03.2011) | Автор: коробка передач
Переглядів: 5706 | Рейтинг: 3.0/2

онлайн игры