Вітаю Вас Гість | RSS

Вівторок, 22.05.2018, 09:38

Пошук
Меню сайту
Категорії розділу
Контрольні питання [3]
Лабораторні роботи [32]
Будова і ОЕ автомобіля [14]
ПДР розробки уроків [1]
Виховні заходи [1]
Сценарії, розробки відкритих заходів, профорієнтація
ПДР ситуаційні картки [0]
Реклама
Головна » Статті » Автосправа » Лабораторні роботи

Перевірка роботи насоса палива, бензинового двигуна, глушителя шуму системи випуску відпрацьованих газів


Лабораторно-практичне заняття № 6

Тема: Розбирання, вивчення будови, складання й перевірка роботи насоса палива, бензинового двигуна, глушителя шуму системи випуску відпрацьованих газів.

Мета заняття: Вивчити будову й роботу насоса палива; одержати практичні навички розбирання й складання насоса палива, перевірки роботи насоса палива.

Матеріальне забезпечення: Автомобіль ЗІЛ-130 або іншої марки, укомплектований усіма приладами системи живлення; насос палива Б-9 або іншої марки; схеми і плакати системи живлення ЗІЛ-1 ЗО і автомобілів інших марок; необхідна література.

Обладнання та інструменти: Ключі гайкові двосторонні 14,17 мм; викрутка; металева лінійка з ціною поділки 1 мм; вороток; молоток 0,5 кг; пасатижі; ганчірка (технічна серветка).

Порядок виконання роботи

Завдання І. Вивчити теоретичну частину

Користуючись схемами, плакатами і відповідною літературою, вивчіть:

а) будову й схеми роботи насоса палива;

б) будову й схему роботи глушителя шуму відпрацьованих газів.

При роботі бензинового двигуна паливо із бака палива примусово за допомогою насоса палива подається в поплавцеву камеру карбюратора. На двигунах автомобілів ЗІЛ-130 і "Москвич-2140" насос палива працює від ексцентрика розподільного вала через штангу, на двигунах автомобілів ГАЗ-24 "Волга", ГАЗ-53-12 - безпосередньо від ексцентрика, на двигунах автомобілів ВАЗ - від ексцентрика вала приводу насоса оливи й переривника-розподільника. Найбільше поширення одержали мембранні (діафрагменні) насоси, які відзначаються високою працездатністю.


Насос палива (Мал.6.1 ,а) складається із трьох роз'ємних частин: корпусу 12, клапанної головки 4 і кришки І, які відлиті зі сплаву цинку.

Кришка 1 кріпиться до клапанної головки 4 болтами через прокладку 14.

Між корпусом і головкою затиснута мембрана (діафрагма) 5 у зборі з верхньою й нижньою чашками закріплена на штоку 10 мідною шайбою. Нижній кінець штока через текстолітову шайбу 9 з'єднується із внутрішнім вилоподібним кінцем важеля насоса, який протилежним кінцем притиснутий до ексцентрика розподільного вала пружиною 6. Угору мембрана віджимається пружиною 11. Важіль приводу насоса 7 обертається на осі 17 через втулку, запресовану в отвір важеля, й ущільнюється в корпусі з обох боків заглушками з різзю.

В головці насоса 4 розміщуються три впускні клапани 13 і три випускні клапани. Над впускними клапанами встановлений сітчастий фільтр 15, який виготовляють із латунної сітки завалькованої в каркас. Клапан складається з обойми, яка виготовляється з цинкового сплаву, гумового клапана 6 і латунної пластини, які підтискуються пружиною (із бронзового дроту). Пластина клапана призначена для запобігання жолоблення клапана при відсутності палива у паливній системі.

Кришка 6 (Мал.6.1,6) розподіляється перегородкою на впускну 18 і нагнітальну 19 порожнини насоса. При набіганні ексцентрика на штангу важеля насоса 17, повертаючись на осі З, своїм вилоподібним плечем 1 опускає шток 14 із мембраною 11 вниз, переборюючи опір пружини 13, яка стискається. При цьому в порожнині над мембраною створюється розрідження, під дією якого відкриваються впускні клапани 8, і паливо з бака поступає у впускну порожнину 18 кришки, а звідти, пройшовши сітчастий фільтр 7, заповнює простір над мембраною. При збіганні виступу ексцентрика з-під штанги під дією пружини 13 шток 14 разом із мембраною 11 піднімається вгору. При цьому стиснутим паливом, яке знаходиться над мембраною, впускні клапани 8 закриваються, а випускні 10 відкриваються, і паливо подається у нагнітальну порожнину 19, а звідси через отвір штуцера 20 поступає по паливопроводу у фільтр тонкого очищення палива.

Наявністю трьох впускних і трьох випускних клапанів підвищується продуктивність насоса Б-10 до 180 л/год при частоті обертання розподільного вала двигуна 1300-1400 об/хв.

Для наповнення поплавцевої камери карбюратора паливом, коли двигун не працює (перед запуском, після довготривалої стоянки, ремонту, після зняття карбюратора або насоса палива), насос має пристрій для подачі палива вручну.

Для цього служить важіль 8 (Мал.6.1,а) із поворотною пружиною 21, який жорстко з'єднується з валиком, що має виріз у середній частині. Пружина 21 відтягує важіль 8, утримуючи валик у положенні, в якому він не перешкоджає роботі насоса. При переміщенні важеля 8 ручного підкачування його валик вирізаним краєм упирається у важіль 7, змушуючи мембрану 5 переміщуватись вниз. Послідовно переміщуючи важіль 8 вгору і вниз, здійснюють підкачку бензину в карбюратор.

Для контролю протікання палива при прориві діафрагми або послаблення її ущільнення у місці кріплення до тяги 10 у корпусі насоса є контрольним отвір 17.

Система випуску відпрацьованих газів. Відпрацьовані гази по приймальній трубі поступають в глушитель шуму системи випуску і виходять із нього по випускній трубі. Гази, які виходять із двигуна під великим тиском і значною швидкістю, мають певний запас енергії і, розширюючись в атмосфері, створюють шум. Для зменшення шуму виходу відпрацьованих газів, часткового відведення тепла від двигуна та гасіння тліючих частин сажі, служить глушитель, в якому використовується гальмування потоку газу способом його поділу на частини і перепускання газу із малого об'єму у великий. Все це приводить до зменшення тиску і швидкості руху газу. Опір глушителя газу не повинен бути великим, щоб не знизилась потужність двигуна. Чим менший рівень шуму випуску газів, тим більша частина потужності двигуна витрачається на проштовхування газу через глушитель в атмосферу.

Система випуску газів складається з патрубків, приймальних і випускних труб, компенсатора й глушителя. Труби виготовляються зі спеціальної сталі, стійкої проти корозії, а також дії високих температур і хімічних агресивних речовин, які містяться у відпрацьованих газах.


На вантажних автомобілях використовують глушителі прямоточного типу (Мал.6.2), які складаються з корпусу 10 із привареними днищами 9 і 14, внутрішньої труби 13 з отворами й перегородками 11, що утворюють розширювальні камери 12. По приймальних трубах 17 відпрацьовані гази поступають у глушитель. Рухаючись по трубі 13, гази виходять через отвори всередину камер 12, де розширюються. Внаслідок цього їх тиск зменшується, і вони знову поступають в трубу 13. Такий рух газів повторюється декілька разів, а потім вони виходять в атмосферу через випускну трубу 15.

Завдання 2. Розібрати, вивчити будову й роботу, скласти насос палива

  • Викрутіть штуцер 16 із кришки 1, (Мал.6.1,а), який підводить паливо, й штуцер 2 із головки 4 насоса, який відводить паливо.
  • Викрутіть два гвинти кріплення кришки й обережно зніміть кришку 1, гумову ущільнюючу прокладку 14 і сітчастий фільтр 15 над клапанами впуску насоса 13.
  • Викрутіть 8 гвинтів 18 кріплення головки насоса 4 до корпусу 12 і зніміть головку, обережно відділіть мембрану (діафрагму) 5 насоса.
  • Зніміть із коромисла (важеля) 7 пружину 6.
  • Викрутіть із корпусу дві заглушки з різзю коромисла і вийміть вісь важеля 20 приводу насоса, вийміть важіль 7.
  • Натисніть пальцем руки мембрану 5 насоса вниз, відділіть шток 10 від вилоподібного плеча коромисла.
  • Вийміть діаграму 5 разом із штоком 10, пружину 11 і ущільнювача штока з корпусу насоса.
  • Закріпіть шток діафрагми в лещатах з м'якими підкладками, відкрутіть гайку тяги, зніміть верхню тарілку й пелюстки мембрани, нижню тарілку, ущільнювальну шайбу, пружину, стальне захисне кільце, ущільнювач тяги. Гайку відкручуйте обережно, так як стиснута пружина мембрани, звільняючись, може розкидати деталі від насоса.
  • Вийміть із важеля насоса втулку осі.
  • Вийміть обережно валик важеля ручного підкачування разом з ущільнювальним кільцем, звільнивши пружину важеля.
  • Познайомтесь з конструкцією корпуса 12, діафрагми і з приводом насоса, виясніть призначення і дію пристрою для ручного підкачування палива.

12. Познайомтесь з конструкцією головки 4 насоса, звернувши увагу на розміщення, конструкцію і дію випускного клапанів 3 при роботі насоса.


13. Складіть насос у порядку, зворотному до розбирання. Діафрагму збирають на спеціальному пристрої (Мал. 6.3). Перед складанням усі деталі промийте у чистому бензині. Пелюстки діафрагми протріть чистою серветкою з обох боків. Потім вставте шток 1 у пристрій і послідовно надівайте на виступаючий кінець штока ущільнювальну шайбу 2, нижню тарілку (вигнутим боком униз) 3, чотири пелюстки діафрагми з лакованої тканини 4 (так, щоб штифти 5 пристрою увійшли в її отвори), верхню тарілку 6, закрутіть гайку 7 від руки на декількох ниток різі, підставивши під її пружну шайбу. Потім затисніть всі деталі у пристрої і затягніть гайку 7 до кінця.

Завдання 3. Скласти опис деталей головки й корпуса насоса і заповнити таблицю

№ п/п Назва деталі Призначення Матеріал Кількість
         

Контрольні запитання

  1. Яке призначення насоса палива?
  2. З яких основних деталей складається кришка насоса палива?
  3. З яких основних деталей складається головка насоса палива?
  4. З яких основних деталей складається корпус насоса палива та як вони взаємодіють між собою?
  5. Розкажіть про принцип роботи насоса палива?
  6. Яка схема руху палива в насосі палива при його роботі?
  7. В якій послідовності знімають, розбирають, складають і встановлюють на двигун насос палива?
  8. В якій послідовності розбирають і складають мембрану й шток насоса?
  9. Яке призначення системи виписку випускних газів?
  10. Яке призначення глушителя? Яка схема його роботи?
  
Категорія: Лабораторні роботи | Додав: redlines (24.03.2011) | Автор: системи живлення, насос палива
Переглядів: 4047 | Рейтинг: 3.0/3

онлайн игры