Вітаю Вас Гість | RSS

Понеділок, 23.07.2018, 07:32

Пошук
Меню сайту
Категорії розділу
Контрольні питання [3]
Лабораторні роботи [32]
Будова і ОЕ автомобіля [14]
ПДР розробки уроків [1]
Виховні заходи [1]
Сценарії, розробки відкритих заходів, профорієнтація
ПДР ситуаційні картки [0]
Реклама
Головна » Статті » Автосправа » Лабораторні роботи

Вивчення будови й роботи, складання роздавальної коробки.


Лабораторно-практичне заняття № 22

Тема: Розбирання, вивчення будови й роботи, складання роздавальної коробки.

Мета заняття: Навчитися розбирати й складати роздавальну коробку й ознайомитися з будовою, конструктивними особливостями й принципом дії роздавальної коробки.

Матеріальне забезпечення: Роздавальна коробка автомобіля ГАЗ-66-11, ГАЗ-63; схеми і плакати роздавальної коробки; необхідна література.

Інструменти, обладнання й пристрої: гайкові ключі 10,12, 14 17 мм, торцеві ключі 17 і ЗО мм, коловоротні ключі 14 - 17 мм., стальний молоток, мідна вибивка, мідний молоток, викрутка, плоскогубці, м'який дріт, ганчірка, слюсарний верстат.

Вказівки до роботи. Для розбирання й складання роздавальну коробку встановлюють на спеціальній підставці або верстаку.

Порядок виконання роботи

Завдання 1. Вивчити теоретичну частину

Користуючись схемами, плакатами і відповідною літературою, вивчіть будову й роботу роздавальної коробки автомобіля ГАЗ-66-11.

Роздавальну коробку використовують для розподілу крутильного моменту від коробки зміни передач між ведучими мостами автомобіля. У роздавальній коробці розміщується також пристрій для включення й виключення переднього ведучого моста.


Роздавальна коробка (Мал.22.1) має дві передачі: пряму і понижуючу та шестерню включення переднього моста. Основними деталями коробки є корпус (картер), ведучий вал 11, ведений 16, проміжний вал 6, вал 8 приводу переднього моста. На ведучому валі на шліцах встановлена рухома шестерня 2 включення прямої, або понижуючої передачі. Ведений вал виготовлений за одне із шестернею 3. На проміжному валові жорстко закріплена шестерня 10 понижуючої передачі, і на шліцах може перемішуватись шестерня 7 включення переднього моста. На валі приводу переднього моста жорстко закріплена шестерня 9. На веденому валові розміщується черв'ячне колесо 4 приводу спідометра, в зачепленні із яким знаходиться черв'як приводу спідометра 5.


Ведучий вал роздавальної коробки з'єднується карданною передачею з веденим валом коробки зміни передач. Передній кульовий підшипник вала 11 розміщується в стінці картера роздавальної коробки, а задній роликовий — у виточці зубчастого колеса 3. Ведений вал роздавальної коробки є приводом заднього моста, обертається на кульовому підшипнику. Вал 8 приводу переднього моста і проміжний вал 6 обертаються на кульових підшипниках, які розміщуються у протилежних стінках картера роздавальної коробки.

Переміщуючись по шліцах, зубчасте колесо 7 проміжного вала може входити в зачеплення із зубчастим колесом 3 і 9, а зубчасте колесо 2 ведучого вала з колесом 10. У зубчастого колеса 3, крім зовнішніх зубів, є вінець внутрішніх зубів для зачеплення із зубчастим колесом 2. Зубчасті колеса 10, 9 нерухомо закріплені на шліцах.

На кінцях валів, які виступають із роздавальної коробки, валів приводу переднього й заднього мостів на шліцах нерухомо розміщені фланці карданних шарнірів, які закріплені гайками із шайбами.

Щоб включити передній міст, зубчасте колесо 7 переміщують вправо до зачеплення із шестернями 3 і 9. Для включення прямої передачі шестерня 2 переміщуються вправо, і її зуби входять у зачеплення з внутрішнім зубчастим вінцем шестерні 3. Понижуюча передача включається переміщенням шестерні 2 вліво до зачеплення її із шестернею 10 проміжного вала. При цьому зубчасте колесо 7 переміщують вправо і вводять у зачеплення з колесами 3 і 9. Слід зазначити, що при включенні понижуючої передачі обов'язково включається в роботу передній міст. Для цього в механізмі переключення роздавальної коробки є спеціальний блокувальний пристрій, який виключає можливість включення понижуючої передачі без включення приводу переднього моста (Мал.22.2).

На повзунах 6, 7 гвинтами, шплінтованих дротом, закріплені вилки 5 і 12. Повзун 6 використовується для включення й виключення переднього моста, має дві заглибини різної глибини під сухарі 3 блокувального пристрою.

На повзуні 7, який використовується для включення прямої і понижуючої передачі, зроблені три заглибини під сухарі: ліва відповідає включенню прямої передачі, середня — нейтральному положенню і права — включенню понижуючої передачі. Між лівою й середньою є лиска. Положення сухарів (Мал.22.2) відповідає виключеному передньому мосту. Наявність лиски дає можливість повзуну 7 вільно переміщатися з нейтрального положення в положення, що відповідає включенню переднього моста. Подальше переміщення неможливе, так як сухарі, стиснувши пружину, впруться один в одного і будуть перешкоджати руху.

Так як на повзуні 6 заглибина, яка відповідає включенню переднього моста, більш глибока, то при встановленні повзуна 6 у положення включення переднього моста сухарі не будуть заважати переміщенню повзуна 7 для включення понижуючої передачі. При цьому не можна виключити передній міст, не виключивши попередньо понижуючу передачу.

Завдання 2. Зняти з автомобіля роздавальну коробку

  • Відключіть від штоків тяги важелів керування роздавальною коробкою; від важеля горизонтальну тягу ручного гальма.
  • Від'єднайте проміжний карданний вал, вал приводу переднього моста і карданний вал приводу заднього моста.
  • Відкрутіть гайки шпильок підвіски роздавальної коробки.
  • Зніміть роздавальну коробку.


Завдання 3. Розібрати роздавальну коробку

  • Викрутіть контрольну 15 (Мал.22.1) і зливну 14 пробки картера і злийте оливу (якщо вона не була злита раніше).
  • Викрутіть два гвинти і зніміть із фланця веденого вала барабан стоянкового гальма.
  • Розкерніть і відкрутіть гайку кріплення фланця веденого вала, зніміть шайбу й фланець.
  • Викрутіть болти кріплення стоянкового гальма до задньої кришки роздавальної коробки і зніміть послідовно відбивач оливи з прокладкою, стоянкове гальмо, відбивач щита гальма.
  • Знявши шплінти з гайок, зніміть із пальця шайбу й важіль приводу стоянкового гальма.
  • Викрутіть болти, зніміть кришку верхнього люка й прокладку і вийміть з отвору кулі фіксаторів із

пружинами.

  • Викрутіть пробку з отвору під штопорні повзуни, запобіжні ковпаки штоків.
  • Зніміть шплінти і викрутіть гвинти кріплення вилок, вийміть із картера штоки переключення, вилки й повзуни блокувального пристрою штоків із пружиною.
  • Викрутіть із кришки підшипника ведучого вала штуцер веденої шестерні приводу спідометра і вийміть шестерню 5 із кришки.
  • Викрутіть гайковим ключем вісім болтів 1 (Мал.22.3) кріплення бокової кришки 2 люка картера роздавальної коробки і зніміть кришку бокового люка з прокладкою 3.
  • Викрутіть гайковим ключем 13 болтів 7 кріплення кришок підшипника веденого вала 8, задніх підшипників, проміжного вала 9 і вала приводу переднього моста 10.
  • За допомогою знімача зніміть підшипник веденого вала 1 (Мал.22.4) і шестерню приводу спідометра 2.
  • Зніміть стопорне кільце веденого вала 3.
  • Розкерніть і відкрутіть гайковим ключем гайки кріплення

фланця ведучого вала й вала приводу переднього моста, зніміть шайбу й фланці (Мал.22.5).

  • Спеціальним ключем відкрутіть гайку 4 кріплення підшипника на валу приводу переднього моста.
  • Викрутіть 12 болтів кріплення кришок передніх підшипників веденого вала 2, проміжного вала 5 і вала приводу переднього моста 6.
  • Зніміть стопорне кільце передніх підшипників ведучого вала, проміжного вала й вала приводу переднього моста. Зніміть гайку кріплення переднього підшипника проміжного вала.

Роз'єднайте вали, ведучий і ведений.

Зніміть підшипник напрямного кінця ведучого вала.

Вийміть ведений вал через боковий люк картера роздавальної коробки.

Дістаньте ведучий вал.


Завдання 4. Скласти роздавальну коробку

Складання роздавальної коробки проводиться у зворотній послідовності до її розбирання.

Завдання 5. Скласти опис деталей, які беруть участь при включенні понижуючої передачі, і заповнити таблицю

№ п/п Назва деталі Призначення Матеріал Кількість
         

Контрольні запитання

  1. Назвіть і покажіть деталі роздавальної коробки і їх взаємодію.
  2. Назвіть і покажіть деталі, з допомогою яких проводиться переключення передач. Як вони працюють?
  3. Покажіть (схематично), як передається крутильний момент при включенні таких деталей:
  4. а) переднього ведучого моста;
  5. б) пониженої передачі;
  6. в) підвищеної передачі.
  7. Яке призначення роздавальної коробки?
  8. Назвіть шестерні, зубчасті вінці котрих передають крутильний момент від ведучого вала роздавальної коробки до вала приводу заднього моста при включенні понижуючої передачі?
  9. Для чого у роздавальної коробці застосовується понижуюча передача?
  
Категорія: Лабораторні роботи | Додав: redlines (23.03.2011) | Автор: передній міст, зубчасте колесо
Переглядів: 7819 | Рейтинг: 3.5/2

онлайн игры